16. srpna 2015
PRAHA (16.8.) – Ministerstvo dopravy opět vypíše výběrové řízení na mýtného manažera. Původní soutěž na poradce, který má úředníkům pomoci vybrat nového provozovatele mýta, zrušil na konci minulého roku ministr Dan Ťok. Novou soutěž plánuje resort vyhlásit ještě do konce měsíce, kdy vydá předběžné informace k soutěži. Informoval o tom Jakub Kopřiva, náměstek ministra dopravy, který má problematiku mýta na starosti.
Výsledky soutěže by pak mohly být podle optimistického odhadu známé na konci roku nebo v lednu 2016. Na konci roku 2016 přitom vyprší smlouva na provoz mýtného se současným provozovatelem mýtného systému, společností Kapsch. Starou zadávací dokumentaci plánuje ministerstvo dopravy zredukovat, část úkolů pro původního manažera už totiž odpadla. Nově by ale mýtný manažer měl plnit úlohu nezávislého rozhodce při budoucím převodu správy mýtného systému z jednoho poskytovatele služby na jiného, uvedl Kopřiva. Mýtný systém totiž musí neustále fungovat, je proto potřeba, aby někdo kvalifikovaný dohlédl, že si oba subjekty budou data předávat korektně a včas, dodal.
Problematické předání know-how a dat, které způsobilo závažné potíže, je v resortu dopravy spojené zejména s registrem vozidel a jeho problémů v létě 2012. Během převodu registru z ministerstva vnitra na resort dopravy systém opakovaně zkolaboval a správcovská firma ATS Telcom řadu chyb a špatně uvedených informací odstraňovala ještě několik měsíců. Původní tendr na mýtného manažera vyhrála poradenská společnost Arthur D Little. Během vyřizování námitek konkurenčních uchazečů nicméně celou soutěž zastavil nově nastoupivší ministr Ťok s tím, že celý tendr připravovaný jeho předchůdcem Antonínem Prachařem byl špatně vypsaný a podle neoficiálních informací od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) hrozí, že jej zruší.
S vypsáním nového výběrového řízení nicméně Ťok souhlasí. „Já obecně proti manažerovi nejsem. Když se podívám, jaké máme personální obsazení na ministerstvu, tak to pravděpodobně nutné stejně bude," řekl nedávno.
(čtk)