Rakousko

ÖBB restrukturalizovaly oblast nákladní dopravy

Rakouské spolkové dráhy ÖBB na počátku letošního roku přikročily ke změně organizace nákladní dopravy. Nová organizační struktura již nevychází z nabízených produktů, nýbrž z požadavků zákazníků.

Z původních šesti bylo vytvořeno pouze pět oblastí rozdělených podle tržních segmentů – montánní přeprava, přeprava dřevařských a zemědělských produktů, přeprava pro chemický průmysl, přeprava vozidel/spotřebního zboží a přeprava papírenských produktů/záso­bování.

„Všechny organizační jednotky jsou postaveny na stejnou úroveň, například složka odbyt/služby nebo kombinovaná doprava,“ uvedl Franz Dirnbauer, který od ledna stojí v čele složky přeprava vozidel/spotřebního zboží. Franz Dirnbauer dosud řídil divizi Express Cargo Logistik, jejíž úkoly byly v rámci restrukturalizace rozděleny mezi ostatní složky.

ÖBB dosáhly v segmentu přepravy kusových zásilek v loňském roce třináctiprocentního nárůstu. Skladová logistika vykázala posílení výnosů o deset procent. Obrat za loňský rok by podle předběžných výsledků mohl překonat hranici 133 miliónů € (v roce 2001 to bylo 130 miliónů €).

Restrukturalizace by měla podle vedoucího nákladní dopravy ÖBB Wolfganga Scharingera Rakouským spolkovým drahám přinést další zakázky. Reinhard Elsigan, který stojí v čele montánní složky, je zase přesvědčen o tom, že v prohlubujícím se konkurenčním boji s novými soukromými podniky budou muset spolkové dráhy vsadit především na kvalitu služeb. Soukromé železnice se snaží ÖBB přetáhnout zákazníky zejména nabídkou ucelených vlaků.

A

spinner