ČSKD-Intrans

Od října ze Žižkova přímo do Budapešti, později i do Vídně

Přímá vlaková spojení s přístavem Rotterdam, Hamburk
a Bremerhaven a spoje do Bratislavy a maďarského Szombathely
doplní operátor ČSKD-Intrans ještě v průběhu letošního roku
o několik dalších kontejnerových vlaků, které budou
vypravovány z jeho překladiště v Praze na Žižkově. Na začátku
října již byl zahájen provoz pravidelného vlakového spojení
mezi Prahou a Budapeští. Vlak vyjíždí dvakrát týdně především
se zásilkami kombinované dopravy z přístavů západní Evropy do
Maďarska a opačně z Maďarska do severoněmeckých přístavů
a přístavu Rotterdam.
Pravděpodobně ještě do konce listopadu by měl být se stejnou
frekvencí zprovozněn i vlak z Prahy do Vídně. Oba vlaky budou
přepravovat kontejnery ISO řady 1 o délce 20 až 45 stop
různých druhů a modifikací včetně kontejnerů velikosti High
Cube. Do konce letošního roku pak ČSKD-Intrans připravuje
i zavedení pravidelného kontejnerového vlaku přes Prahu do
Bukurešti.
Počtem zpracovaných vlaků a přímých vlakových spojení tak
ČSKD-Intrans v České republice zaujal první místo. Postavení
společnosti se za poslední období dále upevnilo i pokud jde
o objem přepravených zásilek – v období od ledna do srpna
letošního roku se meziročně zvýšil v řádu desítek procent.
Nejvyšší nárůst zaznamenaly spoje do severoněmeckých přístavů 

  • v počtu TEU v tomto období meziročně o více než 76 procent


(import se přitom meziročně téměř zdvojnásobil a prakticky se
tak vyrovnal exportu, který vzrostl jen o 60 procent).
Výrazně se rovněž zvýšil objem přepravy mezi Prahou
a Bratislavou a téměř desetiprocentní nárůst vykázalo spojení
mezi přístavem Rotterdam a Prahou.
Odraz vyššího počtu vlaků
Výrazné zvýšení objemu přepravy bylo odrazem zvýšení počtu
párů vlaků v jednotlivých relacích a samostatného vedení
vlaků mezi Hamburkem a Prahou a mezi Bremerhavenem a Prahou.
Zatímco v srpnu loňského roku bylo v překladišti
v Praze-Žižkově zpracováno necelých sto vlaků kombinované
dopravy, letos to ve stejném měsíci bylo již více než 120
vlaků. Překladiště v Praze má pro společnost strategický
význam a vedení společnosti stále posiluje jeho funkci
střediska kombinované dopravy pro celou střední Evropu.
Záměrem společnosti je do poloviny roku 2003 vybudovat nový
pražský terminál, který bude jak kapacitně, tak i svým
vybavením a dalšími parametry vyhovovat budoucím požadavkům.
Snahou společnosti je plně využít také kapacitní možnosti
dalších překladišť, a to především v Brně, Plzni
a Pardubicích. V první řadě by měly být jejich provozní
plochy využity pro deponie kontejnerů a pro poskytování
souvisejících služeb. Za tímto účelem ČSKD-Intrans průběžně
zkvalitňuje informační systémy, a to jak uvnitř společnosti,
tak i v návaznosti na směry přímého vlakového spojení.
Jaroslav Novák,
ČSKD-Intrans

spinner