6. prosince 2001
Prostřednictvím svého zástupce – společnosti Czechoslovak Ocean
Shipping – vstoupilo na začátku listopadu na český trh německé
rejdařství Rickmers-Linie. Dopravním novinám to oznámil Rolf Heigel
z marketingu společnosti.
Vedení Rickmers považuje Českou a Slovenskou republiku za vel-mi
perspektivní potenciální trh. Od zapojení agentury Czechoslovak Ocean
Shipping do sítě Rickmers si slibuje možnost navázání nových a
zintenzivnění stávajících kontaktů s významnými českými a
slovenskými firmami především z oblasti zasilatelství, řekl Rolf
Heigel.
Rejdařství Rickmers se specializuje na světovou námořní přepravu
těžkých a objemných kusových nákladů včetně technologických celků.
Těžištěm činnosti firmy je doprava z Evropy a Severní Ameriky
k Indickému poloostrovu, do Indonésie a Jižní Ameriky. Rejdařství
provozuje celkem dvacet plavidel, z toho šest vlastních o celkové nosnosti
450 tisíc tun. Všechny lodě jsou vybaveny speciálním zařízením pro
bezpečnou přepravu a překlad těžkých kusů. Plavidla s kapacitou jeřábu
do 450 tun umožňují překlad zboží nezávisle na vybavenosti
přístavu.
Koncept globální přepravy
Pro dosažení kratší doby přepravy využívá rejdařství ve všech
obsluhovaných oblastech kromě vlastních lodí také charterová plavidla na
bázi „Trip Out“. Tato plavidla provozuje například na lince Intrasia
Service, která třikrát měsíčně nabízí odjezdy ze Singapuru do Číny a
Japonska. Nedávno rejdařství objednalo i devět nových plavidel
s technickým označením „Superflex Heavy MPC“. Po jejich uvedení do
provozu se podle představitelů firmy dále zvýší standard jeho služeb
Round-the-World-Service. S využitím všech devíti lodí bude rejdařství
tuto službu kolem světa vedenou mezi Evropou, Asií a Severní Amerikou
nabízet se čtrnáctidenní frekvencí. První čtyři lodě by měly být
uvedeny do provozu už v příštím roce, zbývajících pět plavidel hodlá
rejdařství nasadit o rok později. Nově postavené lodě mají podle vedení
společnosti Rickmers vysokou technickou úroveň a splňují všechny
požadavky na přepravu a překlad těžkých nákladů.
Globální servis s pomocí kooperace
Firmu Rickmers-Linie na začátku loňského roku od rejdařství Hapag-Lloyd
odkoupil zpět ředitel a majitel společnosti Bertram R. C. Rickmers. Při
této příležitosti uvedl, že rozhodující pro další vývoj firmy bude
konstruktivní spolupráce s rejdaři v jednotlivých obsluhovaných
oblastech. Proto také v současné době patří ke stěžejním pilířům
marketingové strategie firmy kvalifikované rozšiřování nabídky služeb
prostřednictvím rozšiřování spolupráce s jinými rejdaři.
K hlavním cílům, které si vedení firmy stanovilo, pak patří především
zpřístupňování nových trhů, modernizace flotily a pokračující
internacionalizace podniku.
Bezpečnost přepravy a včasné informace
Z průzkumu, který společnost Rickmers provedla mezi svými zákazníky
(například General Elektric, Alstom Power, Siemens, BASF a ABB), vyplývá,
že největší důraz její klienti kladou na bezpečnost přepravy, dostupnost
aktuálních informací o průběhu plavby a včasné oznámení příjezdu
plavidla na místo určení. Rejdařství se proto zaměřilo na zvyšování
bezpečnosti přepravy a o využívaných postupech a technologiích
pravidelně informuje na speciálních seminářích v německém Hamburku.
Jejich součástí jsou i nové informace o právních předpisech,
kategorizaci projektových zásilek a problematice určování a omezování
škod.
Kromě toho Rickmers klade značný důraz na využívání nejnovějších
informačních technologií a efektivnost provozu lodí, řekl Rolf Heigel.
Zastoupení v USA, Evropě a Asii
Rejdařství Rickmers-Linie, jehož název hodlá vedení v budoucnu zkrátit
na Rickmers, v současné době zastupují reprezentanti v belgických
Antverpách, italských Benátkách, v Houstonu (USA), Soulu (Jižní Korea),
Jakartě (Indonésie), v Singapuru a Hongkongu. V Číně otevřelo
zastoupení v Šanghaji, Tianjinu, Quiagdau, Pekingu a v Dalianu. Celkem
zaměstnává přes stovku spolupracovníků, z toho padesát
v asijsko-pacifickém prostoru.
Na českém trhu Rickmers-Linie zastupuje společnost Czechoslovak Ocean
Shipping, která na trhu působí od roku 1999 a jako český subjekt se
snaží navazovat na dlouholetou tradici české námořní plavby.
(iku)