Ředitelství silnic a dálnic

ŘSD sestaví plán na zlepšení průjezdnosti dálnic

Ředitelství silnic a dálnic do konce ledna předloží ministerstvu dopravy a spojů plán pro snížení negativního dopadu údržbářských prací na průjezdnost tuzemských dálnic. Plán se týká především nejstarší české dálnice D1 mezi Prahou a Brnem, uvedl minulý týden mluvčí ŘSD Pavel Šváb. Dálnice D1 se stala kvůli rozsáhlým stavebním úpravám na sklonku léta v dopravních špičkách téměř neprůjezdnou.
Ředitelství se hodlá spolu s policií zaměřit především na včasné registrování tvořících se kolon a vyzývání řidičů k použití objízdné trasy, na rychlé odstraňování nabouraných vozidel a dohled nad využíváním pravého jízdního pruhu na třípruhových úsecích.
V rámci krátkodobých opatření hodlá ŘSD zavést systém operativních změn počtu jízdních pruhů v uzavírkách podle směru dopravní špičky, zpevnit krajnice pro zatížení nákladními vozidly, vyznačovat souběžné objížďky po jiných komunikacích a maximálně zkrátit dobu oprav. Silničáři by měli více využívat mobilní a stabilní proměnné dopravní značení a také dálnice vybavit kamerovým systémem a detektory zpomalení či zastavení provozu s přenosem dat Policii ČR.
Dlouhodobě pak ŘSD uvažuje o rozšíření dálnic tak, aby na každé polovině vozovky mohly být nouzově vedeny dva pruhy pro každý směr jízdy. Toto opatření si však podle Pavla Švába vyžádá náklady v řádu stovek miliónů Kč. Ve stejné výši se pohybuje i vybavení dálnic monitorovacími systémy a souborem proměnlivého značení.
V České republice je zhruba 520 kilometrů dálnic, přičemž cílový stav je přibližně dvojnásobný. V příštím roce zřejmě žádný nový úsek dálnice zprovozněn nebude.
(čtk) 

spinner