2. ledna 2013
Vrcholní představitelé členských zemí Evropské unie se na konci listopadu nedokázali dohodnout na střednědobém výhledu rozpočtu unie na léta 2014 až 2020. To vnáší nejistotu i do financování infrastrukturních projektů v programu Connecting Europe Facility (CEF). Podle původního návrhu unijního rozpočtu z dílny Evropské komise mělo do fondu CEF na rozvoj telekomunikačních, energetických a dopravních sítí směřovat 50 miliard €, z toho 40 procent (zhruba 21,7 miliardy €) na dopravu.
Předseda Evropské rady Herman Van Rompuy do posledního kompromisního návrhu, který hlavy členských států odmítli, zapracoval zkrácení rozpočtu CEF na 41 miliard €. Na dopravu podle něj mělo připadnout 16,9 miliardy €, tedy o plných 5 miliard € méně. Současně však navrhnul na tyto účely vynaložit i deset miliard €, které by se přesunuly z fondu soudržnosti (kohezního fondu).
Výkonný ředitel Společenství evropských železnic a provozovatelů infrastruktury CER Libor Lochman vyjádřil obavu, že „mnoho členských zemí nepodpoří infrastrukturní projekty, ačkoli mohou přinést ekonomický růst, vyšší mobilitu a zajistit další pracovní místa“. Za CER se jednoznačně vyslovil pro zajištění zcela transparentního financování dopravy.
Svaz nezávislých provozovatelů infrastruktury EIM je pro udržení dopravního rozpočtu CEF na 31,7 miliardy € za předpokladu, že prostředky budou vynakládány na základě pečlivých analýz očekávané efektivity. Také Unie evropské vnitrozemské vodní dopravy EBU, která sdružuje 25 národních svazů, trvá na vyšším rozpočtu dopravní sekce CEF na úrovni 31,7 miliardy €.