29. května 2008
Společnost TimoCom Soft- und Hardware GmbH ve spolupráci s největšími evropskými časopisy z oboru dopravy a logistiky představuje nový nástroj pro plánování: barometr dopravního trhu – indikátor volných kapacit v mezinárodní silniční nákladní dopravě. Na jeho základě lze jednoduše sledovat nabídku a poptávku a včas rozpoznávat aktuální tendence na trhu. V České republice jsou exkluzivním partnerem společnosti TimoCom Dopravní noviny, na jejichž stránkách se bude od tohoto čísla aktuální barometr TimoCom pravidelně zveřejňovat.
Rovnováha mezi náklady a volnými vozidly, to je sen každého disponenta. Místo toho panuje právě v dopravě mezi stranou nabídky a stranou poptávky velká nerovnováha. Je vůbec někdo schopen mít o této situaci přehled? Ano, TimoCom. Provozovatel vedoucí burzy nákladů a volných vozidel na evropském trhu TimoCom TRUCK & CARGO® využil nezměrného množství nabídek a poptávek ve své burze a vyvinul barometr dopravního trhu – indikátor volných kapacit v mezinárodní silniční nákladní dopravě.
„Kompletní evropský dopravní trh – to jsou uživatelé TimoComu,“ uvedl v květnu při představování barometru Jens Thiermann, jednatel společnosti TimoCom Soft- und Hardware GmbH. Trh si své kapacitní špičky vyměňuje právě přes burzu TimoComu, která tak nabízí správný indikátor pro přehled. Nový nástroj funguje velmi jednoduše: při zjišťování aktuálního stavu počítá TimoCom nabídky nákladů ve své burze a porovnává je s nabídkami volných vozidel; pro týdenní přehled vypočítává průměrnou hodnotu posledních sedmi dnů. TimoCom tímto způsobem zobrazuje dění na trhu v poměru 1 : 1, a proto je vypovídací hodnota tohoto nástroje obrovská. Dopravci z celé Evropy díky tomu nyní mají možnost efektivněji plánovat, lépe vyjednávat a vyvarovat se výkyvů.
Barometr trhu od TimoComu je jedinečným nástrojem svého druhu, srovnatelná data neposkytuje žádný jiný provozovatel burzy nákladů a volných vozidel. Podle Jense Thiermanna pro to existují tři dobré důvody. „Máme potřebný objem díky 172 tisícům nabídek denně, máme potřebný mezinárodní rozměr díky 67 tisícům uživatelům ze 44 zemí a – jako jediná burza nákladů této velikosti – máme v databázi jak nabídky nákladů, tak i volných vozidel,“ zdůraznil.
TimoCom zveřejňuje barometr trhu ve spolupráci s největšími dopravními a logistickými časopisy Evropy. Například v Německu se jedná o periodikum DVZ, které je stejně jako Dopravní noviny součástí vydavatelské sítě DVV Media Group; DVZ představily barometr svým čtenářům poprvé v dubnu.
S nápadem prezentovat nový nástroj v odborném tisku TimoCom znovu potvrzuje pověst společnosti kladoucí důraz na inovace. Jako současný lídr trhu bude TimoCom podle Jense Thiermanna i nadále reagovat na potřeby zákazníků a bude se snažit určovat vývoj ve svém oboru.
(tc)