27. října 2005
Od září zavedla společnost DHL v České republice službu mezinárodního obchodu bez hranic – DHL Trade Automation Services (TAS). Nová služba umožňuje lépe a jednodušeji řídit operace mezinárodního zasilatelství, a tedy i mezinárodního obchodu. Součástí služby TAS je například kalkulátor předpokládaných nákladů. Uživatelé si s jeho pomocí mohou snadno vypočítat výši cla, daní a dalších poplatků spojených s přepravou zboží a předem si tak ověřit náklady zamýšlené přepravy. Dále si mohou ověřit legislativu platnou v jednotlivých zemích a vyhnout se tak případným pokutám za nesplnění dovozních a vývozních předpisů. Služba TAS je zákazníkům bezplatně k dispozici on-line.
V příštím roce další nové služby V první polovině příštího roku zavede DHL nové produkty vnitrostátní přepravy. Pro přepravu zásilek o hmotnosti do 3000 kg do druhého pracovního dne nabídne produkt DHL Europlus Domestic. Nová služba by měla během příštího roku nahradit současný produkt Sprint 24 s tím, že bude obsahovat řadu nových a vylepšených vlastností. Dále se v nabídce objeví časově garantované doručení do 9.00 a 12.00 hodin do vybraných oblastí České republiky a se zárukou vrácení peněz. DHL hodlá v následujících měsících zároveň výrazněji podporovat elektronickou objednávku pro vnitrostátní produkty. U mezinárodních produktů řady Time Definite (letecké expresní přepravy) plánuje DHL rozšiřovat oblasti pro garantované doručení do 9.00 a 12.00 hodin. V první polovině příštího roku se připravuje rozšíření cílových destinací pro tyto produkty do Asie zejména na Dálném východě. V oblasti nákladních přeprav bude první polovina roku ve znamení pokračování projektu GO EAST. Měl by zlepšit servis (vyšší počet odjezdů sběrných linek a další přímá spojení) především do zemí, jako je Rusko, pobaltské státy, Bělorusko, Ukrajina a rovněž balkánské země. Úzká spolupráce s DHL Freight v jednotlivých zemích je zárukou vysoké kvality poskytovaných služeb v zemích východní Evropy.
GPS zvýší rozsah informací DHL také pro příští rok plánuje rozsáhlejší zavádění jednotek GPS při sledování všech celovozových přeprav a přímé propojení s monitorovacími nástroji, které publikují stavové informace na webových stránkách a vycházejí tak vstříc potřebám zákazníků na rozsah požadovaných informací o přepravě. V neposlední řadě bude společnost DHL pokračovat v centralizaci některých aktivit. Po úspěšné integraci prodeje bude pokračovat v centralizaci zákaznických služeb včetně poprodejních činností, zejména v oblasti reklamací.
DHL v nových barvách Další novinkou, kterou DHL připravuje, jsou zbrusu nové uniformy. Kromě České republiky budou v těchto stejnokrojích oblečeni i kurýři a smluvní řidiči, pracovníci skladu a zákaznického servisu ve více než 180 zemích světa. Výběru uniforem předcházel rozsáhlý průzkum, který proběhl v osmi zemích světa. Nové firemní oblečení v barvách žluté, červené a tmavomodré oblékne 110 tisíc zaměstnanců DHL po celém světě. V první fázi se v novém firemním oblečení představí zaměstnanci DHL v České republice, Dánsku, Japonsku, Maďarsku, Portugalsku, Singapuru, Španělsku, Spojených arabských emirátech a Švýcarsku. Celý proces standardizace firemního oblečení bude ukončen do konce příštího roku. (pat)