21. prosince 2006
Společnost DPD CZ, významný poskytovatel balíkových služeb, eviduje v předvánočním období výrazný nárůst objemu zásilek. Od začátku prosince vzrostl objem přepravovaných zásilek na téměř dvojnásobek. Před Vánocemi podnik očekává denní nárůst objemu zásilek až o 125 procent. Jedním z důvodů zvyšování objemu jsou výrazně rostoucí prodeje internetových obchodů, které pro doručování svého zboží využívají právě služby balíkové přepravy. Doručení zboží až do domu vnímají zákazníci internetových obchodů jako velkou výhodu tohoto typu prodeje. Podle Jana Samka, e-shop specialisty společnosti Alzasoft, která provozuje oblíbený nákupní server www.alza.cz, jsou nákupy vánočních dárků přes internet v Čechách rok od roku oblíbenější. „Objemy internetových nákupů v předvánočním období rostou na dvojnásobek až trojnásobek. Zároveň se objemy internetových obchodů zvyšují i oproti předchozím letům. Češi začínají mít internetové nákupy v oblibě díky pohodlí, které jim poskytují. Jejich využívání roste přímo úměrně rozšíření internetu v České republice,“ doplnil Jan Samko. Za velkou výhodu nákupu dárků přes internet se považuje komfort nákupu, ke kterému patří doručení zboží na zadanou adresu. Jednou z nejčastěji využívaných balíkových služeb, které doručují zboží objednané přes internet, je u nás společnost DPD CZ. Předvánoční čas pravidelně prověřuje dostatečné kapacity společností poskytujících balíkovou přepravu. Už v prvním prosincovém týdnu se objem doručovaných zásilek téměř zdvojnásobil. Do Vánoc DPD očekává, že se budou objemy postupně exponenciálně zvyšovat. „Na tuto situaci se připravujeme vždy dostatečně dlouho dopředu. Máme s Vánocemi dlouhodobé zkušenosti, takže už víme, jaká flexibilní řešení je potřeba mít zajištěna, aby byly všechny balíky doručeny včas,“ řekl Daniel Mareš, generální ředitel DPD CZ. Důležitou součástí nákupu vánočních dárků přes internet je dobré načasování. Většina internetových obchodů uvádí garantované časy doručení zboží (například do 24 hodin, do dvou dnů a podobně). „Zajímavostí, která se v logistice doručování balíků projevuje, je, že zvýšené objemy zboží se zastaví s příchodem vánočních svátků. Znamená to, že uživatelé opravdu ve vlastním zájmu počítají s doručovacími časy, které uvádí daný internetový obchod. Ty jsou zde velmi důležité pro včasné doručení balíku,“ doplnil Daniel Mareš. Nákupní portál Internet MALL či společnost MIRONET se shodují v tom, že je pro ně zvláště důležité, aby zásilková služba garantovala čas doručení nebo provedla telefonické upozornění adresáta na čas dodání zásilky. „Jednoduchým receptem pro doručení vánočního dárku je včasné objednání. V opačném případě doporučujeme ověřit si na informační lince, zda jsme schopni zajistit doručení zboží do Vánoc,“ upozornil Ondřej Fryc, předseda představenstva Internet MALL.
(PR) www.dpd.cz