Česká pošta

Pošta loni zvýšila zisk na 419 milionů Kč

Pošta loni zvýšila zisk na 419 milionů Kč

Česká pošta loni navzdory trvalému poklesu tržeb z tradičního poštovního provozu, zejména listovních zásilek a poštovních poukázek, zvýšila provozní výnosy. V oblasti balíkových služeb posílila a stala se jedničkou na trhu. Podle březnové zprávy České pošty pro ni byl loňský rok především obdobím intenzivních příprav na liberalizaci. Podnik pokračoval v optimalizaci logistické sítě a pracovních procesů. Investice směřoval zejména do posilování provozních technologií, ICT infrastruktury a mimo jiné také do středisek CzechPOINT, která jsou společně se zabezpečením provozu datových schránek službou České pošty státu.

Hospodářský výsledek České pošty se loni zvýšil meziročně z 263 na 419 milionů Kč. Ovlivnilo jej přitom vyplacení mimořádné odměny (200 milionů Kč) všem provozním pracovníkům podniku za dosažení výrazně lepších obchodně-provozních cílů.

Výnosy se České poště podle zprávy dařilo zvyšovat především u přepravy balíků, růst však zaznamenaly i elektronické služby a služby pro stát.

Výnosy podpořily nové služby

„Pošta musí hledat další zdroje výnosů, je proto potěšující, že k pozitivnímu hospodářskému výsledku minulého roku významně přispěly zcela nové služby, kam patří zejména distribuce novin, nebo celní deklarantství. Skutečnost, že se pošta stala lídrem balíkového trhu, ukazuje, že podnik dokáže zákazníkům nabídnout kvalitní služby i v oblastech, které jsou léta otevřené plné konkurenci,“ uvedl generální ředitel České pošty Petr Zatloukal.

(pat) www.ceskaposta.cz

Česká pošta v roce 2011

  • Od dubna začala pošta poskytovat služby celní deklarace.
  • Návrat na trh ranního doručování novin.
  • Česká pošta začala poskytovat službu dobíjení mobilních telefonů na přepážkách.
  • Zahájení spolupráce s úřadem práce – služba DONEZ (Docházka nezaměstnaných).
  • Zavedeny čtyři nové balíkové produkty – balík Do ruky, balík Na poštu, balík Nadrozměr a balík Expres. Doručení zásilek pošta avizuje pomocí SMS a e-mailu.
  • Pokračovala obnova vozového parku nákupem 108 vozidel, dalších 350 vozidel pořídila pošta formou operativního leasingu. Pošta vypsala veřejnou zakázku na 412 vozidel s pohonem na CNG. 
  • Na konci roku poskytovalo služby Czech POINT 977 poboček České pošty.
  • Do konce roku bylo od spuštění ISDS (Informační systém datových schránek) zřízeno 451 tisíc datových schránek.
  • Zahájen pilotní provoz projektu Pošta Partner v padesáti obcích po celé České republice. Kamenné pobočky nahradily provozovny typu Výdejní místo nebo Partner, které provozuje smluvní partner České pošty. Zlepšení kvality poskytovaných poštovních služeb odsouhlasil Svaz měst a obcí i zástupci obcí samotný

Zdroj: Česká pošta

spinner