17. srpna 2020, lan
17.8. – V úterý 18. srpna bude částečně zprovozněna mimoúrovňová křižovatka na silnici I/13 u Třebušic. Projekt s názvem I/13 Třebušice MÚK (dopravní bodová závada) realizuje Eurovia CS pro ŘSD ČR.
Mimoúrovňová křižovatka Třebušice navazuje na výstavbu a modernizaci silničního tahu I/13 (E 442), který spojuje důležitá průmyslová centra na severu Čech – Chomutov, Most, Teplice, Ústí nad Labem. Hlavním důvodem zkapacitnění silnice I/13 je jednak poměrně silné dopravní zatížení zejména nákladní dopravou, ale také snaha o homogenizaci silničního tahu I. třídy jako hlavní podkrušnohorské magistrály.
Stavba MÚK Třebušice byla rozdělena na dvě etapy, přičemž stavba I/13 Třebušice MÚK (dopravní bodová závada) je pokračováním stavby Silnice I/13 MÚK Třebušice, 1.etapa, most ev. č. 13-041 přes železniční trať.
Mimoúrovňová křižovatka Třebušice je tvořena dvěma hlavními komunikacemi, a sice čtyřpruhovou silnicí I/13 Chomutov – Most a III/01314 do Vršan. Tyto dvě hlavní komunikace propojují tři křižovatkové větve a stavbu dále doplňují další účelové komunikace pro zajištění přístupu do přilehlých objektů a území.
Dobudováním čtyřpruhové komunikace a mimoúrovňové křižovatky Třebušice dojde k odstranění bodové závady, tedy k odstranění poslední časti dvoupruhu na silnici I/13 mezi Chomutovem a Teplicemi (mimo průtahu městem Bílina).
„Do konce letošního roku ještě budou dokončeny sjezdy k areálu firmy DTS (levá polovina křižovatky, kde je dnes provoz) a v místě stavby bude provoz plně obnoven,“ sdělila Iveta Štočková, tisková mluvčí Eurovia CS.
Místní území je geologicky velmi složité, protože se zde v minulosti těžilo uhlí. Práce byly zahájeny v listopadu 2017 a původně předpokládaný termín ukončení stavby byl naplánován na říjen 2019. Dokončení prací na hlavní trase ale ovlivnily geologické pohyby, kdy se v místě sanace staré ekologické zátěže muselo čekat na ukončení konsolidace podloží. Z původně plánovaného ukončení stavby v říjnu 2019 byl tak termín o cca rok posunut.
(lan)
Foto: Eurovia CS