4. srpna 2021, čtk
4.8. - Rozsáhlá modernizace železniční trati mezi Brnem a Adamovem začne letos v říjnu, hotovo bude v roce 2023. Dodavatelem stavby za 2,4 miliardy korun bez daně je společnost Malada, kterou tvoří firmy Subterra, STRABAG Rail a Elektrizace železnic Praha. Projekt bude spolufinancovaný z programu CEF Blending, který je kombinací finančních prostředků z unijního Nástroje pro propojení Evropy (CEF) a úvěru od Evropské investiční banky. Uvedla to mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Práce obsahují kompletní rekonstrukci železničního svršku a částečně i železničního spodku obou kolejí, výstavbu nové odbočky Svitava a úpravy zastávek Bílovice nad Svitavou a Babice nad Svitavou. "Železniční zastávky budou po opravě splňovat požadavky na pohyb osob s omezenou schopností pohybu a orientace. V Bílovicích nad Svitavou vznikne nový podchod pod tratí, který zkrátí přístup od parkoviště k nástupišti směr Brno," sdělila Friebová.
Stavební práce se zaměří kromě jiného na rekonstrukci technologické budovy na zastávce Bílovice nad Svitavou. Na odbočce Svitava dělníci postaví technologickou budovu v místě stávajícího strážního domku. Objekt na zastávce Babice nad Svitavou bude sloužit pro uložení technologií silnoproudých a sdělovacích zařízení. Dále bude nutné provést sanaci některých skalních svahů a obnovit povrchové a podpovrchové odvodnění. "Prakticky všechny mosty a propustky čeká přestavba, a to včetně jednoho podchodu. U čtveřice tunelů se budou sanovat portálové části a ostění," dodala Friebová.
Na podzim železničáři naplánovali rekonstrukci železničního svršku a pěti tunelů také mezi Adamovem a Blanskem. U této stavby vrcholí podpis smlouvy se zhotovitelem. Třetí část modernizace více než dvacetikilometrové trati z Brna do Blanska obsahuje rekonstrukci nádraží v Adamově, což by měla zhotovit společnost Swietelsky Rail CZ za 834 milionů korun.
(čtk)
Foto: LAN