​Nejdelší železniční tunel u Plzně má tři čtvrtiny prvního tubusu

​Nejdelší železniční tunel u Plzně má tři čtvrtiny prvního tubusu

9.3. – Ražba prvního ze dvou tubusů nejdelšího železničního tunelu v ČR za Plzní je v poslední čtvrtině. Stavba za dvě miliardy korun, která začala loni v únoru a má trvat 22 měsíců, má kvůli podzemní vodě i vyšší brusnosti horniny mírné zpoždění. U vjezdového portálu mezi Kyšicemi a Dýšinou už stavbaři připravují železobetonovou kolébku pro ražbu druhého tubusu, jež by měla začít v dubnu. „Vyražených je zhruba 3250 metrů z celkových 4150 metrů," uvedl vedoucí ražby Štefan Ivor z firmy Metrostav. Koncový portál na Doubravce už je připraven. Dorubání prvního tubusu očekává Ivor mezi dubnem a květnem. Poté se stroj rozebere a vrátí se zpět na vjezdový portál u Kyšic a druhý tunel se vyrazí ve stejném směru jako první.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele.


spinner