3. listopadu 2017
3.11. - Ministerstvo dopravy vyzvalo všechny zájemce o dodávku a provoz mýtného systému na českých dálnicích a silnicích I. tříd k podání předběžné nabídky. Všichni čtyři uchazeči splnili kvalifikační podmínky a postoupili do dalšího fáze zadávacího řízení na dodávku a provoz mýtného systému po roce 2019.
Na předložení předběžných nabídek obsahujících cenu a technické řešení mají 70 dní. Soutěž tak pokračuje v souladu s vládou stanoveným harmonogramem. „Chceme mýto konečně otevřít konkurenci, aby firmy ukázaly, za jakou cenu ho umí technicky vyřešit. Pokračujeme v soutěži tak, jak jsme slíbili a nyní už firmy připraví podrobné nabídky. Naší rolí je získat co nejlepší podmínky pro daňové poplatníky, kteří na mýtný systém přispívají,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.
Ministerstvo dopravy vypsalo zadávací řízení na dodavatele a provozovatele mýtného systému v červnu, více než o měsíc dříve, než požadoval vládní harmonogram. První fáze mýtné soutěže byla určena k tomu, aby se uchazeči seznámili se zadávací dokumentací a mohli dostat všechny potřebné informace o stávajícím mýtném systému, který je ve vlastnictví státu. Do 24. srpna měli uchazeči možnost přihlásit se do soutěže a doložit potřebnou kvalifikaci. Ministerstvo následně podrobně vyhodnotilo, zda splnili všechny požadavky. Všichni zájemci o účast v soutěži v tomto ohledu uspěli a byli vyzváni k podání předběžných nabídek.
Předpokládaná cena zakázky je necelých 29 miliard Kč bez DPH za dodávku mýtného systému a jeho desetiletý provoz. Rozsah výkonově zpoplatněných pozemních komunikací se podle rozhodnutí vlády rozšíří od roku 2020 o dalších 900,3 kilometrů silnic I. třídy. Celkem by tedy nový provozovatel mýtného systému měl vybírat poplatky na 1347 kilometrech dálnic a 1141 kilometrech silnic I. třídy. Soutěž může cenu zakázky snížit.
(tj)