4. dubna 2012
Německá letecká společnost Lufthansa na českém trhu dále posiluje. Loni jejích služeb využilo již 700 tisíc cestujících, o třicet procent více než v roce 2010. Výkony všech členů skupiny – tedy včetně Austrian Airlines a Swiss – v Praze vzrostly o dvacet procent na více než jeden milon cestujících. Minulý týden to na tiskové konferenci v Praze oznámil generální ředitel zastoupní Lufthasy pro Českou republiku Fabrice Tamegger.
Skupina tak významně posílila svůj podíl na českém trhu, protože celkový počet cestujících odbavených na pražském letišti vzrostl meziročně jen zhruba o dvě procenta. Fabrice Tamegger se nevyjádřil k tomu, do jaké míry za to německý dopravce vděčí omezování letů ztrátových Českých aerolinií. Omezil se na konstatování, že Lufthansa Českou republiku považuje za důležitý trh a i v uplynulém roce na něm významně investovala do budování své pozice. V celosvětovém měřítku loni skupina Lufthansa zvýšila počet přepravených pasažérů o 7,5 procenta.
Lufthansa z Prahy nabízí 160 letů týdně
„Nárůst přepravených cestujících o třicet procent znamená, že jsme naplnili dodatečnou kapacitu, kterou jsme uvedli na trh v roce 2011, dosáhli stabilní obsazenosti letadel a vyšší ziskovosti,“ řekl generální ředitel skupiny Lufthansa pro střední a východní Evropu Ofer Kisch.
Skupina již z Prahy nabízí 160 letů týdně; přes huby v Německu, Rakousku a Švýcarsku s ní mohou čeští zákazníci létat do 250 destinací na celém světě. Počet dálkových cestujících se loni podle Fabrice Tammegera zvýšil o 15 procent a Lufthansa tak dále upevnila svou přední pozici v tomto segmentu. Letos plánujeme další zvýšení kapacity o zhruba 10 procent, řekl.
**Třímiliardová investice zlepší palubní služby **
Představitelé skupiny na tiskové konferenci ohlásili, že Lufthansa během několik týdnů uvede jako první letecká společnost do provozu zcela nový Boeing 474–8 Intercontinental. Do zlepšení palubních služeb podle nich hodlá v několika příštích letech investovat přibližně tři miliardy €.
(spa)