​Nová linka z Dubaje do Aucklandu bude maximálně využívat aktuální podmínky k letu

​Nová linka z Dubaje do Aucklandu bude maximálně využívat aktuální podmínky k letu

1.3.- První přímá linka Emirates mezi Aucklandem a Dubají bude svojí vzdáleností jednou z nejdelších leteckých tras na světě. Navíc se díky využití chytrých technologií a dobrého plánování cestující do cílové destinace dostanou v nejkratším možném čase. Emirates bude volit flexibilní trasy, které se každý den mohou lišit. Aby letadla trávila ve vzduchu co nejméně času, piloti se zaměří na využití příznivého větru a naopak se budou vyhýbat protivětru.

Díky osvědčené technologii a vynechání zastávek v Austrálii se může čas letu do Aucklandu zkrátit až o tři hodiny. Zároveň se – v souladu s ekologickou politikou Emirates – výrazně sníží spotřeba paliva. Letecká společnost spustí svou první přímou linku z Dubaje do Aucklandu 1. března 2016 a spojí Auckland s 39 evropskými destinacemi a 38 městy v Africe a Perském zálivu pouze s jednou zastávkou v Dubaji. Na nové přímé lince bude létat Boeing 777-200LR a cesta by měla trvat necelých 16 hodin z Dubaje na Nový Zéland a 17 hodin a 15 minut v opačném směru.

„Nadále investujeme do inovativních technologií a při optimalizaci našich systémů na plánování letů využíváme osvědčené postupy. Tím dokážeme s přihlédnutím k počasí a aktuálním podmínkám najít nejlepší trasy, abychom ušetřili čas, palivo i snížili produkci emisí. Nicméně nikdy neděláme kompromisy na úkor bezpečnosti a pohodlí našich cestujících a posádky,“ řekl viceprezident pro řízení letového provozu Emirates Geoff Hounsell.

Emirates se zvláště zaměřila na nové flexibilní trasy. Klíčovými partnery v této věci pro ni byly společnosti Airservices Australia a Airways New Zealand. Po většinu letu se bude Boeing 777-200LR pohybovat v australském vzdušném prostoru. I proto Emirates v posledních deseti letech spolupracovala s Airservices Australia na optimalizaci tras. Využity byly technologie, které se použijí i na přímém letu do Aucklandu.

„Osvědčený systém sledování letu – AUSOTS – a jeho přizpůsobení trase Auckland-Dubaj přinese výrazné výhody, aniž by to narušilo provoz ostatních letadel směřujících do Austrálie,“ řekl Geoff Hounsell. „Řada našich specialistů na řízení letového provozu a oblast životního prostředí spolupracovala s týmem plánování letů Emirates, aby našli nejlepší východní i západní trasy, jež zapojíme do našich stávajících flexibilních a preferovaných tras (UPR – user preferred route),“ řekl výkonný ředitel řízení letového provozu Airservices Australia Greg Hood.

„Flexibilní a preferované trasy společnosti Airservices pomohou Emirates výrazně ušetřit za palivo, snížit emise skleníkových plynů a zkrátit dobu letu za využití sezónních a denních variant, které vychází ze směru proudění větru,“ doplnil Hood. Na přímé lince se cestující setkají s 13 členy palubní posádky a o bezpečný let se postarají čtyři piloti, kteří tak budou moci během cesty střídavě odpočívat. Emirates má flotilu 249 letadel včetně 74 dvoupatrových Airbusů A380 a 155 Boeingů 777, mezi nimiž je 10 Boeingů 777-200LR.

(tj)

spinner