Doručování leteckých zavazadel

Počet zpožděných, poškozených nebo vykradených zavazadel loni výrazněpoklesl

Počet zpožděných, poškozených nebo vykradených zavazadel loni
výrazněpoklesl

BARCELONA (6.4.) – Podle společnosti SITA, IT odborníka na leteckou dopravu, dosáhlo doručování leteckých zavazadel v minulém roce dalšího milníku, když klesl podíl zpožděných, poškozených nebo vykradených zavazadel o více než 21 procent oproti roku 2012. Desátá výroční zpráva o zavazadlech společnosti SITA uvádí, že míra ztracených nebo špatně odbavených zavazadel byla v minulém roce 6,96 zavazadel na tisíc cestujících. To je jen poloviční hodnota oproti té, který byla ohlášena před 10 lety, a to i přes zvýšení počtu cestujících o 65,6 procenta za stejné časové období.

Od roku 2012 do 2013 klesla míra ztracených nebo špatně odbavených zavazadel o 21,2 procenta a celkové roční náklady na tato zavazadla klesly o 19,9 procenta. V současné době jsou roční náklady na tento druh zavazadel o 50 procent menší než v roce 2007, kdy připadlo na tisíc cestujících 18,88 kusu ztracených nebo špatně odbavených zavazadel. V tomto ohledu dosáhlo odvětví značného zlepšení, i přesto že v minulém roce počet cestujících vzrostl o více než pět procent a dosáhl tak tří miliard pasažérů po celém světě.

„Letecký průmysl začal při řešení problému ztracených nebo špatně odbavených zavazadel silněji spolupracovat, což, přineslo velmi dobré výsledky. Je tady ještě hodně práce, která je potřeba udělat, ale rok 2013 byl tím nejlepším rokem v historii. To ukazuje výhody této spolupráce,“ říká Francesco Violante, generální ředitel společnosti SITA.

„Jakožto oborový poskytovatel pro letecký průmysl pokračuje SITA ve vyhledávání inovativních technologií pro další snížení množství ztracených nebo špatně odbavených zavazadel. Jedná se například o samoobslužné odbavovací kiosky pro cestující, nebo naše aplikační programovací rozhraní BagJourney.To umožňuje integraci end-to-end sledování zavazadel do systémů letišť a leteckých společností, jako jsou aplikace pro chytré telefony a tablety," dodává.

V roce 2013 cestující nahlásili 21,8 milionu zavazadel, která byla ztracena nebo špatně odbavena. Více než 81 procent těchto podnětů byla zpožděná zavazadla. Přitom 45 procent z tohoto objemu jsou zdržení při transferech mezi jednotlivými lety. Ačkoliv přesuny zavazadel jsou pro letecký průmysl stále výzvou, výsledky v odvětví letecké přepravy zavazadel se stále zlepšují.

K tomuto trendu v posledních letech pomohla větší spolehlivost zasílaných zpráv, které umožňují zavazadla identifikovat během krátké doby ještě dříve, než dorazí na letiště. Lepší rozdělování těchto „horkých zavazadel“ již v letadle a chytrá mobilní zařízení, jako jsou tablety pro klíčový provozní personál, hrají v tomto procesu také důležitou roli.

(tj)

spinner