Německo

Hamburk přesune část operací do vnitrozemí

Hamburská přístavní správa Hamburg Port Authority (HPA) hodlá v nejbližší době představit koncept Hinterland Gateway, jak označuje přesun některých úseků kontejnerové logistiky do méně exponovaných „satelitních“ lokalit ve vnitrozemí. Výběrem vhodných ploch a prozkoumáním možností integrace nových stanovišť do přístavních procesů pověřila poradenskou společnost Uniconsult Universal Transport Consulting.

HPA plán přijala na základě posledních prognóz, které kontejnerovému provozu v Hamburku předpovídají další významný rozvoj. Do roku 2015 by podle nich měl počet kontejnerů odbavených v hlavním severoněmeckém přístavu vzrůst ze současných deseti na více než osmnáct milionů TEU. Pro zvládnutí vysokého tempa růstu si přístav musí připravit dostatek překladových a skladovacích kapacit. Přímo v něm již přitom není příliš volného prostoru k expanzi.

Pomoci mohou kyvadlové stroje

Velmi vážně se přístavní správa zabývá myšlenkou propojit přístavní hospodářství s terminály ve vnitrozemí pomocí výkonných kyvadlových spojů s vysokou frekvencí. V úvahu přecházejí místa, která mají přístup k různým druhům dopravy. O podobných plánech již uvažují i další přístavy, například Rotterdam a Antverpy.

Projekt poběží od počátku příštího roku. „Náš koncept je důležitým příspěvkem pro zajištění dlouhodobé konkurence-schopnosti a výkonnosti přístavu,“ řekl předseda představenstva HPA Jens Meier. „Chceme využít veškerý potenciál, který přístav Hamburk nabízí,“ dodal. n

www.hamburg-port-authority.de

spinner