10. července 2008
Čínské rejdařství Hanjin Shipping letos v podobě rozsáhlých investic učinilo další důležitý krok v plánované přeměně v globálního poskytovatele logistických služeb. Například pro zajištění své pozice při přepravách hromadného zboží v květnu objednalo dvě obří lodě třídy VLCC (Very Large Crude Carrier). Koncern díky nim hodlá dále zvyšovat podíl hromadného zboží na celkové přepravě, který se zatím pohybuje zhruba kolem 20 procent.
Dvě nově objednaná plavidla doplní dvě desítky nových lodí pořízených v rámci středně- a dlouhodobého pronájmu, které rejdařství začalo využívat v průběhu letošního roku. Hanjin věnuje zdokonalování nabízených služeb a rozšiřování flotily velkou pozornost. Loni založil specializovanou tankerovou pobočku v Singapuru. Celkem rejdař hodlá flotilu plavidel pro přepravu hromadného zboží v příštích pěti letech rozšířit ze současných 100 na 250 lodí.
Úsek kontejnerové dopravy Hanjin Shipping v únoru uzavřel na následujících 12 let charterový kontrakt na devět obřích kontejnerových lodí s kapacitou 13 tisíc TEU. Rozhodnutí o využití obřích kontejnerových lodí je podle vedení koncernu součástí jeho rozvojové strategie zaměřené na snižování provozních nákladů, zvyšování kvality služeb a přípravu na očekávaný nárůst poptávky po námořní kontejnerové přepravě. Hanjin hodlá přepravní kapacitu své kontejnerové flotily téměř zdvojnásobit z dnešních 350 na přibližně 670 tisíc TEU. Rejdařství by se tak v celosvětové tabulce největších rejdařů posunulo ze současné 11. na sedmou pozici.
Koncentrace na logistické služby
Vedle posilování klíčové obchodní aktivity – námořní dopravy – se Hanjin hodlá věnovat také logistickým službám, které jeho vedení považuje za velmi perspektivní. Číňané budou dále rozšiřovat svou globální distribuční síť a posilovat interní komunikační systémy. Koncern proto převezme provoz dalších terminálů.
K současným jedenácti přibude v druhé polovině letošního roku například Rotterdam, následovat bude španělský Algeciras.
V Číně ještě v průběhu letošního roku Hanjin Shipping otevře první opravárenský dok pro vlastní lodě, aby tak snížil závislost na službách jiných loděnic. Opravy a údržbu budou provádět jeho vlastní pracovníci bez zbytečných ztrát a levněji. Doky by se podle představ vedení mohly časem po zahájení oprav pro další rejdaře stát i dodatečným zdrojem příjmů koncernu. n