8. ledna 2019, red
Vysokorychlostní potrubní přepravu kontejnerů z a do hamburského přístavu společně plánují správa přístavu Hamburk HHLA a americká společnost Hyperloop Transportation Technologies (HTT). Oba partneři založili společný podnik a budou spolupracovat na řešení. Projekt oznámili na začátku prosince na společné tiskové konferenci předsedkyně představenstva HHLA Angela Titzrathová a zakladatel a předseda představenstva HTT Dirk Ahlborn.
Cílem nového joint venture je vývoj a pozdější provoz dopravního systému Hyperloop pro námořní kontejnery. V první fázi půjde o výstavbu zařízení pro testování technologie v některém z terminálů HHLA a vývoj přepravní kapsle pro standardní námořní kontejner. „Potrubní dopravní systém Hyperloop je pro HHLA možností, jak vytvořit efektivní logistické řešení pro Německo. Chceme být branou do budoucnosti a chceme přinášet inovativní projekty, jimiž odlehčíme stávající infrastruktuře v přístavu i v jeho okolí. Usilujeme rovněž o ještě efektivnější využití našich terminálů,“ zdůraznila Angela Titzrathová. „HHLA je dlouholetým lídrem na poli inovací. Dávno před tím, než vůbec začaly diskuse o autonomních vozech, spustila HHLA v Hamburku autonomní přepravu kontejnerů. Společně vybudujeme transportní systém, který bude nejen efektivní a rychlý, ale bude bezezbytku splňovat vysoké nároky přístavního hospodářství na každodenní provoz,“ dodal Dirk Ahlborn.
Senátor pro ekonomiku, dopravu a inovace svobodného přístavu a hanzovního města Hamburk Michael Westhagemann při představení společného podniku HHLA a HTT uvedl: „Digitalizace a technologický rozvoj mění podobu naší každodenní práce. Pro zajištění naší pozice předního světového logistického uzlu musíme vedle tradičních infrastrukturních opatření, jako je vylepšení plavební dráhy Labe nebo výstavba dálniční sítě přistoupit rovněž k realizaci zcela nových myšlenek a vytváření nových obchodních modelů v logistice.“
Návrat k myšlence vysokorychlostní potrubní přepravy
Projekt Hyperloop se vrací k myšlence vysokorychlostní potrubní přepravy osob a nákladů. Speciální kapsle se budou pohybovat pomocí magnetů v tubusu v prostředí s částečným vakuem, a to rychlostí kolem 1000 km/h, případně i vyšší. Testovací dráha pro přepravu osob a nákladu se nyní staví ve francouzském Toulouse, první zkušební jízdy v Evropě by se měly uskutečnit již v příštím roce.
(mm)
Foto: HHLA