20. října 2005
Rejdařství zastoupená v uskupeních Grand Alliance a New World Alliance
hodlají do budoucna těsněji spolupracovat při přepravách kontejnerů.
Cílem jejich spolupráce má být zachování konkurenceschopnosti vůči
rejdařství Maersk, které v nedávné době převzetím rejdařství
P&O Nedlloyd (PONL) dále posílilo své již beztak dominantní postavení
na trhu. O uzavření dohody informovali zástupci obou aliancí ve společném
prohlášení na počátku října. Podle dohody si od počátku příštího
roku budou členové obou konsorcií při přepravách mezi Evropou a Dálným
východem vzájemně poskytovat volná místa na lodích. Sdružení uzavřela
dohodu rovněž o tom, že budou provozovat společnou kontejnerovou službu
mezi Asií a východním pobřežím USA. Ke sdružení Grand Alliance patří
rejdařství Hapag-Lloyd Container Line, Orient Overseas Container Line (OOCL),
Nippon Yusen Kaisha (NYK) a Malaysia International Shipping Corp. (Misc).
V rámci New World Alliance spolupracují APL, Mitsui OSK Lines (MOL) a Hyundai
Merchant Marine (HMM). „Impulzem k zahájení rozhovorů, které vedly
k uzavření spolupráce mezi oběma konsorcii, bylo právě převzetí
P&O Nedlloyd koncernem Maersk,“ uvedl ředitel APL Ron Widdows. PONL od
počátku příštího roku již nebude členem Grand Alliance, která tím
v relaci Evropa – Dálný východ přijde o téměř 30 procent kapacit.
Spojení s aliancí New World by však ztrátu mělo více než kompenzovat,
řekl mluvčí Hapag-Lloyd Klaus Heims.
N