Námořní aliance plánují těsnější spolupráci

Námořní doprava

Rejdařství zastoupená v uskupeních Grand Alliance a New World Alliance hodlají do budoucna těsněji spolupracovat při přepravách kontejnerů. Cílem jejich spolupráce má být zachování konkurenceschop­nosti vůči rejdařství Maersk, které v nedávné době převzetím rejdařství P&O Nedlloyd (PONL) dále posílilo své již beztak dominantní postavení na trhu. O uzavření dohody informovali zástupci obou aliancí ve společném prohlášení na počátku října. Podle dohody si od počátku příštího roku budou členové obou konsorcií při přepravách mezi Evropou a Dálným východem vzájemně poskytovat volná místa na lodích. Sdružení uzavřela dohodu rovněž o tom, že budou provozovat společnou kontejnerovou službu mezi Asií a východním pobřežím USA. Ke sdružení Grand Alliance patří rejdařství Hapag-Lloyd Container Line, Orient Overseas Container Line (OOCL), Nippon Yusen Kaisha (NYK) a Malaysia International Shipping Corp. (Misc). V rámci New World Alliance spolupracují APL, Mitsui OSK Lines (MOL) a Hyundai Merchant Marine (HMM). „Impulzem k zahájení rozhovorů, které vedly k uzavření spolupráce mezi oběma konsorcii, bylo právě převzetí P&O Nedlloyd koncernem Maersk,“ uvedl ředitel APL Ron Widdows. PONL od počátku příštího roku již nebude členem Grand Alliance, která tím v relaci Evropa – Dálný východ přijde o téměř 30 procent kapacit. Spojení s aliancí New World by však ztrátu mělo více než kompenzovat, řekl mluvčí Hapag-Lloyd Klaus Heims.
N

spinner