Scandlines slaví úspěch se spoji do Skandinávie

Německo/Skandinávie

Německo-dánské rejdařství Scandlines dále posiluje své pozice v Baltském moři. Za první čtyři měsíce letošního roku se mu podařilo výrazně zvýšit objem přepravy v trojúhelníku Německo – Dánsko – Švédsko. Na nejdůležitějších trasách Puttganden – Rodby, Rostock – Gedser, Rostock – Trelleborg, Sassnitz – Trelleborg a Helsingor – Helsingborg Scandlines do konce dubna přepravily celkem 278 tisíc nákladních vozidel a návěsů, o téměř 22 tisíc jednotek (+7,8 procenta) více než ve stejném období loňského roku. Vy-plývá to z výsledků hospodaření, které podnik zveřejnil v závěru května na veletrhu transport logistic 2005 v Mnichově. Nejvýkonnější jsou přímé spoje do Švédska přes Rostock a Sassnitz, kvalitní výsledky vykazuje rovněž spojení Rostock – Gedser. Všechny trasy těží z dokončení úseku spolkové dálnice A20, která je v provozu od poloviny prosince loňského roku. Kamiony se díky ní dostanou na A1 u Hamburku o čtyřicet minut dříve. Přímé spoje do Švédska z Rostocku a Sassnitzu přepravily za první čtyři měsíce přes 59 tisíc nákladních vozidel a návěsů (+27 procent). Silný růst hlásí také spoj Rostock – Gedser, na němž bylo přepraveno více než 26 tisíc jednotek (+15 procent). Spediční a logistické firmy profitují mimo jiné z urychlení spojení Německa s Dánskem po rozsáhlé modernizaci trajektových lodí a optimalizaci odbavení v přístavních terminálech. Trajekty Scandlines jsou provozovány ve dvouhodinové frekvenci, přičemž doba plavby činí pouze 105 minut. Trasy Puttgarden – Rodby a Helsingor – Helsingborg zaznamenaly růst objemu přepravy o 4,1, respektive 1,8 procenta. „Pro celý rok 2005 počítáme s dalším výrazným zvýšením objemu přepravy na spojích mezi západní Evropou a Skandinávií,“ uvedl člen představenstva Scandlines Uwe Bakosch. „Poptávka po rychlých spojích přes Baltské moře poroste i v budoucnu. Rozšíření Evropské unie, blížící se dokončení celé spolkové dálnice A20 a stoupající poptávka po krátkých trajektových linkách na Baltu přesouvají tok zboží stále více na východ. V příštích deseti letech můžeme očekávat nadprůměrný růst u tranzitu přes Polsko a spolkovou zemi Meklenbursko-Přední Pomořansko,“ dodal. Ředitel Scandlines pro marketing a prodej Michael Berger zdůraznil, že největší předností rejdařství je hustá síť spojů v Baltském moři a vysoká frekvence odjezdů. „Máme dostatečné kapacity pro zvládnutí dalšího nárůstu. Scandlines nabízí evropským podnikům optimální článek logistického procesu na důležitých spojnicích mezi evropskými hospodářskými centry. Našimi nejdůležitějšími cíli do budoucna je vybudování spojů s vnitrozemím a poskytování dalších služeb s vysokou přidanou hodnotou. Na severojižní ose máme skvělou pozici, v současné době intenzivně pracujeme na centrech pro provoz východ – západ,“ řekl dále Michael Berger. Vlastníky rejdařství Scandlines, které sídlí v severoněmeckém Rostocku, jsou rovným dílem dánské ministerstvo dopravy a energetiky a Deutsche Bahn. V Německu a Dánsku Scandlines zaměstnávají 2600 pracovníků. n www.scandlines.de

spinner