2. dubna 2009
Členské státy mezinárodní námořní organizace IMO v poslední době intenzivně diskutují o možnosti zapojení námořní dopravy do obchodu s emisními povolenkami. Podle názoru německých rejdařů by vhodným nástrojem pro zapojení námořní dopravy do úsilí na ochranu klimatu mohlo být založení mezinárodního fondu na podporu ekologických projektů.
Předseda svazu německých rejdařů VDR Michael Behrendt v břez-nu uvedl, že odvětví je připraveno podílet se na celosvětovém snižování emisí CO2. Za nezbytnou podmínku nicméně označil vytvoření mezinárodního systému, který by vyloučil omezování konkurence-schopnosti námořní dopravy.
Michael Behrendt upozornil na skutečnost, že především mimo-
evropské země se k navrhované koncepci stavějí odmítavě. Řešením by podle něj mohl být právě určitý „vyrovnávací fond“, do nějž by rejdaři přispívali.
O omezování emisí pevných částic IMO rozhodla v loňském roce: do roku 2025 se má podle její vize podíl pevných částic v námořních palivech snížit na 0,5 procenta. Ve vybraných ekologicky citlivých oblastech je cílem snížení podílu pevných částic na 0,1 procenta již do roku 2015.