12. března 2009
První prominentní obětí krize v námořní dopravě v Německu je brémské rejdařství Senator Lines. Společníci a management se dohodli na ukončení činnosti podniku k 28. únoru.
Pokles objemu zakázek ve spojení s přebytečnými kapacitami vyústil v divoký konkurenční boj. „Zlepšení situace je v nedohlednu,“ uvedlo vedení Senator Lines ve zdůvodnění odchodu podniku z trhu.
Senator Lines byly založeno v roce 1987. Většinovým vlastníkem osmdesáti procent akcií byl od roku 1997 jihokorejský rejdařský koncern Hanjin Shipping; po deseti procentech držely investiční společnost Svobodného města Brémy big a hamburské rejdařství F. Laeisz.
Všechny závazky rejdařství ve sjednaných termínech splní, kontejnery budou přeloženy, přepraveny a dodány na místa určení, objednané služby od subdodavatelů budou řádně uhrazeny, ujistilo zákazníky i obchodní partnery vedení Senator Lines. V současné době se jedná o tom, zda mateřský koncern Hanjin Shipping převezme některé zakázky Senator Lines.
Charterové smlouvy na tři kontejnerové lodě zatím nebyly vypovězeny. Většina služeb byla řešena na základě dohod o charterových slotech s jinými rejdaři.
Vlastníci, vedení rejdařství a podniková rada zaměstnanců společně schválili sociální plán pro 98 pracovníků zaměstnaných v pobočkách Brémy, Hamburk, Mnichov a Düsseldorf.
Spedice Senator International se sídlem v Hamburku se potíže rejdařství netýkají, protože obě firmy jsou na sobě finančně zcela nezávislé.
n