25. července 2015
Více než 900 hostů se sešlo na pětidenní konferenci, kterou na začátku června v kongresovém centru CCH v Hamburku uspořádala Mezinárodní asociace přístavů IAPH. Mezi hlavní diskusní témata vedle inteligentních řešení pro přístavní provoz a zajištění plynulosti toku zboží patřily otázky životního prostředí a přístavních aktivit či právní aspekty přístavního podnikání.
Vedoucí sekce přístavů a námořní dopravy při Mezinárodním dopravním fóru ITF Olaf Merk ve svém příspěvku upozornil na fakt, že nasazení obřích kontejnerových lodí (označovaných jako třída ULCS) přináší rejdařům provozní úspory, zatímco na přístavní správy a provozovatele spojení s vnitrozemím klade extrémně vysoké infrastrukturní nároky. Prognostik a předseda představenstva The Futures Agency Gerd Leonhard hovořil o digitální transformaci obchodu a společnosti a jejím dopadu na lodní dopravu, přístavy a námořní průmysl s výhledem do roku 2030.
Hamburská přístavní správa HPA připravila pro účastníky 29. konference IAPH řadu exkurzí, kde se zájemci mohli seznámit s projekty, které organizuje HPA společně se svými partnery. „Jsme potěšeni, že tolik odborníků přijalo naše pozvání a dorazilo na přístavní konferenci do Hamburku. Těchto pět dnů bylo vyplněno plodnými diskusemi, přineslo mnoho inspirací a skvělých výměn zkušeností,“ řekla Sabine Stübenová, viceprezidentka konference IAPH 2015 a ředitelka marketingu a komunikace hamburské přístavní správy HPA. Na závěr akce se účastníci seznámili s prezentací Bali, která bude hostitelskou zemí 30. ročníku přístavní konference IAPH v roce 2017.