DAF představil novou zadní nápravu a úsporné motory

DAF představil novou zadní nápravu a úsporné motory

Spotřeba paliva nižší o 2 % díky sníženému vnitřnímu tření a rychlejšímu stálému převodu, mimořádně nízká pohotovostní hmotnost a dlouhé servisní intervaly, maximální životnost a nejvyšší míra komfortu pro cestující, jakou společnost DAF Components dosud nabídla: nová poháněná zadní náprava pro autokary a autobusy zvyšuje laťku prakticky ve všech oblastech.

Tuto novou nápravu, a to včetně nového odpružení, ale i novou řadu motorů představila společnost DAF Components v říjnu na veletrhu Buswold 2019.

Snížení spotřeby paliva až o dvě procenta u nové nápravy je dáno částečně novou soustavou talířového kola a pastorku, která snižuje ztrátu energie způsobenou třením na minimum. Nová náprava DAF Components je také etalonem z pohledu vlastní hmotnosti bez dopadu na robustnost, je asi o 70 kg lehčí než jiné hnané nápravy pro autokary a autobusy. Další výhodou je interval výměny oleje po 540 000 kilometrech, jenž přispívá k vyšší provozuschopnosti vozidla.

Motory nové řady PACCAR Euro 3 a Euro 5 pro autokary a autobusy jsou až o 12 procent hospodárnější než jejich předchůdci, přičemž vycházejí ze spolehlivých a efektivních pohonných jednotek Euro 6 uvedených na trh v roce 2017. Motory se vyznačují nízkou spotřebou paliva, dlouhými servisními intervaly a tichostí provozu, přitom ale dosahují vynikajícího výkonu při velice nízkých otáčkách. Maximální hodnoty točivého momentu dosahují již při 900 min-1. Při běžné cestovní rychlosti tak motory pracují při otáčkách těsně nad 1000 min-1, což přispívá k lepšímu komfortu v interiéru vozidla.

Nový motor Euro 5 PACCAR MX-11 je k dispozici ve dvou variantách, o výkonu 300 kW (408 k) a 330 kW (449 k). Točivý moment pak činí 2100 Nm, respektive 2300 Nm. Nové motory Euro 3 a Euro 5 PACCAR MX-13 jsou nabízeny s výkony 315 kW (428 k) a točivým momentem 2300 Nm, 355 kW (483 k) a 2500 Nm, případně také 390 kW (530 k) a 2600 Nm.

Pohonná ústrojí DAF

DAF si již celá desetiletí drží přední pozici na mezinárodním trhu s autobusy a autokary jako nezávislý partner dodávající pohonné soustavy výrobcům autokarů a autobusů. Právě jim nabízí společnost DAF Components kompletní řadu motorů splňujících emisní normy Euro 3,

Euro 5 a Euro 6, přičemž některé jsou dodávány kompletně i se zadní hnanou nápravou. Všechna pohonná ústrojí DAF charakterizuje nízká spotřeba paliva, optimální spolehlivost a dlouhé servisní intervaly. To znamená maximální provozuschopnost vozidla i zisk z kilometru.

Podvozek řady LF pro stavbu kompaktních autobusů. V nabídce DAF Components je i lehký podvozek rozvážkové řady DAF LF, který představuje ideální platformu pro stavbu kompaktních autobusů s 30 až 40 místy k sezení. DAF tento podvozek dodává s rozvory od 3,05 až do 6,70 metru, nabídka motorů zahrnuje 4,5litrový čtyřválec PACCAR PX-5 a 6,7litrový šestiválec PACCAR PX-7. Oba motory splňují normu Euro 6, výkony se pohybují od 112 kW/152 k až k 239 kW/320 k. Podvozek DAF LF představuje ideální základ pro výrobu celé řady vozidel, od kompaktních autobusů po luxusní VIP autokary.(lan)

Foto: DAF

spinner