​DB Schenker a MAN se dohodly na projektu seskupování vozidel

​DB Schenker a MAN se dohodly na projektu seskupování vozidel

12.1. - Zástupci DB Schenker a MAN podepsali memorandum o spolupráci a stanovení základních podmínek pro projekt a následné praktické zkoušky kamionů, které za sebou jedou v krátkých rozestupech a jsou řízeny automaticky.

V roce 2018 plánují provozovat platooning - seskupování kamionů na digitálním simulačním dálničním úseku na dálnici A9 mezi pobočkami DB Schenker v Mnichově a Norimberku. Druhá etapa bude zahrnovat nasazení autonomních kamionů na logistickém terminálu DB Schenker v Norimberku.

Platooning představuje vozidla jedoucí v krátké vzdálenosti za sebou s využitím automatizovaného řízení pro využití v silničním provozu. Alespoň dvě nákladní vozidla pojedou po dálnici za sebou s velmi malými rozestupy s pomocí technické asistence řidiče a řídicích systémů. Všechna vozidla v seskupení jsou mezi sebou propojena prostřednictvím elektronických „tažných tyčí” v podobě digitální komunikace mezi jednotlivými vozidly. První vozidlo v řadě je vedoucí a určuje rychlost a směr jízdy.

Vzdálenost mezi jednotlivými vozidly je do deseti metrů. Elektronické propojení mezi jednotlivými vozidly v seskupení zaručuje bezpečnost provozu. Primárním cílem tohoto postupu je umožnit jízdu ve větrném stínu, který mohou využít další vozidla s nižším aerodynamickým odporem a tím dosáhnout úspor paliva až deset procent pro celé seskupení vozidel. Snížení spotřeby paliva také snižuje emise oxidu uhličitého.

„Naším cílem je stát se hnací silou digitálních inovací v odvětví přepravy a logistiky a poskytovat možnost volby zákazníkům, kteří hledají digitální i nedigitální služby,” říká Jochen Thewes, předseda správní rady DB Schenker. „Proto vítáme tuto příležitost spolupracovat se společností MAN a testovat seskupování vozidel v počáteční fázi v každodenním provozu mezi našimi logistickými terminály. DB Schenker a MAN od tohoto partnerství očekávají, že přinese nové poznatky pro optimalizaci logistických procesů.”

Ewald Kaiser, člen správní rady pro pozemní dopravu společnosti DB Schenker, dodává: „Projekt je zaměřen na poptávku zákazníků po zcela transparentních, ale i rychlejších a ekologičtějších procesech. Obecně vzato očekáváme, že to přinese výrazné zvýšení efektivity propojením nových řešení s logistickými procesy našich zákazníků. Jsme přesvědčeni, že vzájemně propojené a automatizované řízení má obrovský potenciál.”

(tj)

spinner