Nejúspornějším nákladním automobilem je Scania Super

Nejúspornějším nákladním automobilem je Scania Super

29.9. - Ve srovnávacím testu European Truck Challenge, který pořádá německý časopis Truck & Trailer Welt, zvítězila Scania Super s tahačem 420 R s pohonnou jednotkou Super. Cenu za nejúspornější nákladní automobil získala díky nižší průměrné spotřebě, a to o 4,9 % oproti konkurenci. Za vítězstvím stojí inovace v podobě aktualizovaného tempomatu s aktivní predikcí. Dopravci, kteří bojují se zvýšenými náklady na pohonné hmoty, se tak dočkají markantních úspor: se Scanií Super při ročním nájezdu 150 000 km ušetří zhruba 3000 EUR.

„Na naše prvenství jsme velmi hrdí. Jedná se o další potvrzení vedoucího postavení Scanie jako značky s nejnižší spotřebou paliva,“ řekl Julian Modro, vedoucí oddělení průmyslových řešení společnosti Scania Trucks. „Testy provedené nezávislými novináři potvrzují, že naše nákladní vozy Super hrají prim v úspoře spotřeby paliva ve srovnání s konkurencí a navíc přinášejí výrazné snížení emisí oxidu uhličitého,“ dodal Julian Modro.

Letos se srovnávací test European Truck Challenge (ETC) zaměřil na nákladní vozy určené pro dálkovou přepravu s výkonem do 450 koní a točivým momentem v rozmezí 2 000 až 2 400 Nm. K účasti v německém testu byly přizváni všichni významní evropští výrobci a testy uskutečnily na silnicích jižně od Hannoveru na konci letošního května. „Truck & Trailer Welt pořádá soutěž European Truck Challenge na veřejných komunikacích a využívá kombinaci různých vlastností silnic,“ vysvětlil Julian Modro a doplnil: „Jejich test věrně kopíruje to, s čím se běžní uživatelé nákladních vozidel setkávají při svých cestách, a průměrná spotřeba je tak v reálných situacích identická.”

Cenu za nejúspornější nákladní automobil udělil časopis Truck & Trailer Welt společnosti Scania na slavnostním předávání cen, které se konalo v rámci veletrhu NUFAM v německém Karlsruhe.

(pav)

Foto: Scania

spinner