​Od července se mění přihlašování do Zákaznické samoobsluhy systému elektronického mýtného

​Od července se mění přihlašování do Zákaznické samoobsluhy systému elektronického mýtného

Od 1. července 2020 budou uživatelé Zákaznické samoobsluhy systému elektronického mýtného potřebovat pro přihlášení některý z identifikačních nástrojů, který je akreditovaný Národním bodem pro identifikaci a autentizaci (www.eidentita.cz). Cílem změny je zajistit vyšší standard bezpečnosti pro citlivá data dopravců i provozovatele mýtného systému.

Národní bod pro identifikaci a autentizaci www.eidentita.cz poskytuje aktuálně tři identifikační nástroje, které prošly akreditací a poskytují požadovaný stupeň zabezpečení. Uživatelé Zákaznické samoobsluhy tak budou muset zvolit od 1. července pro přihlášení jeden z těchto způsobů:

- přihlášení prostřednictvím eObčanky – občanský průkaz s čipem a datem vydání od 1. 7. 2018;

- přihlášení prostřednictvím Uživatelského účtu portálu www.eidentita.cz (užití jména, hesla a autorizační SMS);

- přihlášení prostřednictvím čipové karty Starcos od společnosti První certifikační autorita.

O potřebných změnách byli dopravci informováni prostřednictvím dvoukolového direct mailu, prostřednictvím POS materiálů na obchodních místech i vybranými komunikačními nástroji sdružení ČESMAD Bohemia. V informační kampani byli dopravci upozorněni na nutnost obstarání některého z akceptovaných identifikačních prostředků před 1. červencem 2020.

Změny proběhly podle zákona č. 250/2017 Sb., o elektronické identifikaci, a přihlášení do Zákaznické samoobsluhy není po 1. červenci 2020 bez požadovaných identifikačních prostředků možné. Změna se dotýká přibližně 18 tisíc českých dopravců.

Kompletní informace i detailní návod k novému systému přihlášení naleznou dopravci na www.mytocz.eu.

(lan)

Foto: CzechToll

spinner