Zeptali jsme se Andreje Čírtka, tiskového mluvčího Czechoslovak Group

Zeptali jsme se Andreje Čírtka, tiskového mluvčího Czechoslovak Group

Na letošním veletrhu IDET jste představili řadu novinek v nejrůznějších segmentech. Jaká na ně byla odezva, především co se týče techniky z produkce Tatra Trucks?

Automobilka Tatra je na výstavě IDET stálicí, účastnila se každého ročníku IDET od jeho vzniku. Letošní IDET, respektive paralelně probíhající výstavu PYROS, Tatra využila k představení nové generace typové řady Tatra Force s řadou vylepšení na podvozku i v kabině. Tatrovácké exponáty, ať už uvnitř pavilonu nebo na venkovním polygonu, budily velký zájem.

Výrobci silničních vozidel se v posledních letech potýkali s nedostatkem komponentů a materiálu. Jak se vám za této situace dařilo a daří zajišťovat výrobu?

Výpadky v dodavatelském řetězci se nevyhýbají ani Tatře, ale i přesto se daří plnit plány výroby. Určitou výhodou u některých variant vozidel je, že Tatra si je schopna sama vyrobit podvozek, kabinu i motor.

Pancéřovaný model Tatra Phoenix získal na veletrhu cenu Zlatý IDET. Tatra Phoenix se vyrábí i v civilní verzi s využitím důležitých komponentů značky DAF, u které objednávky výrazně převyšují počet vyrobených vozidel. Máte k dispozici potřebný počet komponentů pro dodávky tohoto modelu v letošním roce, a to pro v civilním sektoru?

Komponenty od externích dodavatelů, a to platí nejen pro DAF, jsou pořizovány postupně podle vývoje zakázek.

Jsou výrobní kapacity společnosti Tatra Trucks dostatečné, nebo uvažujete o jejich rozšíření?

Výrobní kapacity jsou vzhledem k aktuální světové poptávce nedostatečné a pracujeme na jejich rozšíření. Letos je ambicí vyrobit okolo 1700 vozidel, během několika let by se Tatra mohla dostat ke kapacitě až 2500 vozidel ročně.

Jak se vedle obranného průmyslu a výroby silničních vozidel vyvíjejí další segmenty v rámci holdingu Czechoslovak Group?

Naprostá většina firem holdingu CSG je na svých trzích úspěšná a hospodaří se ziskem. To platí pro výrobu brzdových systémů pro kolejová vozidla v DAKO‑CZ, výrobu radarů v ELDIS či pro výrobu malorážové munice v továrnách Fiocchi (která je určena primárně pro civilní trh).

(lan)

Foto: Czechoslovak Group

spinner