27. března 2021, (pav)
27.3. - Mezinárodní logistický provider DACHSER zorganizoval přepravu nadměrného těžkého nákladu, náhradního dílu pro opravu jeřábu, z německého Düsseldorfu do Jakarty v Indonésii. Jeřábový výložník o délce 23 metrů a šířce 3,6 metru přepravila společnost z velké části po moři, cesta do místa určení trvala 55 dní.
Přeprava tak velkého náhradního dílu do indonéské Jakarty znamenala nejprve najít vhodnou loď. DACHSER vybral loď Ro-Ro, která může přepravovat extra dlouhé díly na přívěsu MAFI navrženém speciálně pro těžký náklad. Jeřábový výložník, nebo také operační rameno, zahájil svoji cestu v Düsseldorfu, kde byl naložen na podvalník a odvezen do asi 200 kilometrů vzdáleného přístavu v Antverpách. Další zastávkou byl Singapur, kde se náklad přeložil na zásobovací loď, která ho převezla do Jakarty. DACHSER Indonesia zde zorganizovala bezproblémovou vykládku a další přepravu speciálním vozidlem do konečného cíle.
„Největší výzvou na této trase byla skutečnost, že v okamžiku, kdy jsme získali povolení pro přepravu, byla zahájena obrovská stavba, která nám téměř znemožnila opustit závod v Düsseldorfu, ale protože všechny zúčastněné strany táhly za jeden provaz, našli jsme řešení a zvládli jeřábové rameno vypravit na svou dlouhou cestu,” řekl Hans-Ulrich Brüggemann, projektový manažer DACHSER Air & Sea Logistics z Kolína nad Rýnem, který celou přepravu organizoval.
Velké těžké náklady nebo speciální přepravy mají na starosti projektové týmy logistiků z DACHSER Air & Sea Logistics. Poradí zákazníkům trasu i přepravní prostředek či se postarají o zorganizování celého procesu takzvaně door-to-door. DACHSER Air & Sea Logistics organizuje bezproblémové speciální přepravy jako součást svého projektového řízení a nezáleží na tom, zda se jedná o luxusní automobily, výrobní součástky nebo celé výrobní závody.
„Když plánujeme projektovou přepravu, musí se zohlednit celá řada faktorů, od přesného naplánování trasy, která v případě potřeby může zahrnovat i uzavírku silnic, až po celní řízení, zkrátka zorganizujeme tu nejefektivnější přepravu,” uvedl Hans-Ulrich Brüggemann. Pro dodávky putující tisíce kilometrů má DACHSER na celém světě k dispozici zkušené, úzce spolupracující týmy. A přesně taková spolupráce proběhla mezi týmy v Německu a Indonésii a zajistila přepravu náhradního dílu pro jeřáb na opačném konci světa.
(pav)
Foto: DACHSER