21. června 2016
21.6. - Globální poskytovatel logistických řešení DB Schenker letos oslaví 25 let působení v České republice. Nedávno ve svých řadách přivítal tisícího zaměstnance a za poslední rok přepravil více než milion zásilek. Loňský dvacetiprocentní růst přepravených zásilek byl podpořen celkovým oživením ekonomiky, ale i investicemi a zkvalitňováním služeb a sítě.
Obrat DB Schenker v České republice narostl mezi lety 2014 a 2015 takřka o 10 procent, přičemž bylo převezeno více než milion zásilek. Mezi ně se řadí nejen jednotlivé palety nebo balíky, ale také celovozové přepravy, letecké zásilky, námořní a železniční kontejnery nebo nadrozměrné přepravy. Z těchto zásilek tvořilo největší množství zboží pro automobilový, elektronický, strojírenský a chemický průmysl. „Zaznamenali jsme nárůst ve všech kategoriích přepravy, přičemž výrazně roste zájem o tu námořní. Tento fakt je dán trvale se snižující cenou této přepravy. Rostoucí zájem je rovněž o skladovou logistiku,“ potvrzuje Tomáš Holomoucký, ředitel DB Schenker.
Se vzrůstajícími objemy zakázek stoupá i odpovědnost přepravce za zajištění celé přepravy a kvalitu dodání. Za tímto účelem DB Schenker pravidelně investuje do rozšiřování a zkvalitňování skladových kapacit a propustnosti sítě. Na začátku roku tak byly proto otevřeny nové přepravní terminály v Humpolci a Novém Jičíně a nové sklady v Nymburce a Mnichově Hradišti. Na dalších pobočkách společnost rozšiřuje nabídku pracovních míst.
„Jednou ze žhavých novinek pro letošní rok je otevření přímé kamionové linky do Íránu, který se po sankcích otevírá novým obchodním příležitostem. Dochází také k významnému rozvoji nabídky expresních přeprav, a to nejen pro automobilový průmysl,“ hodnotí výhledy na letošní rok Tomáš Holomoucký. Jedním z cílů DB Schenker pro letošní rok je také rozšíření vozového parku o další ekologická vozidla poháněná stlačeným zemním plynem CNG.
DB Schenker se v rámci evropského regionu zaměřuje na pozemní železniční a kamionovou přepravu, přičemž v globálním měřítku operuje i na úrovni námořní a letecké přepravy. V rámci Evropy se může opřít o moderní síť logistických center na více než 730 místech, od Portugalska po Ural, od Norska po Sicílii, ve kterých pracuje na 24 000 zaměstnanců. Jednička na evropském trhu pozemních přeprav propojuje významné ekonomické regiony Evropy sítí tvořící 32 tisíc pravidelných linek týdně. Co do počtu letecky a námořně přepravených zásilek zaujímá společnost celosvětově třetí příčku, kdy ročně vypraví na 1 200 charterových letů mezi 800 místy po celém světě.
(tj)