​DB Schenker využívá při náboru nové online platformy a doporučení vlastních zaměstnanců

​DB Schenker využívá při náboru nové online platformy a doporučení vlastních zaměstnanců

13.2. - Mezinárodní logistická společnost DB Schenker vytvořila v loňském roce v České republice stovky nových pracovních pozic. Ty se dařilo zaplňovat vhodnými kandidáty především na základě doporučení současných zaměstnanců a využití inovativních forem náboru.

Úspěšnost oslovení potenciálních zaměstnanců nabylo v posledním roce na důležitosti. „V době, kdy se nezaměstnanost pohybuje na historickém minimu a současně se velmi daří české ekonomice, roste význam personalistiky. Víc než kdy dřív je rozvoj firem závislý na tom, zda mají dostatek kvalitních a kvalifikovaných zaměstnanců,“ potvrzuje ředitel společnosti DB Schenker, Tomáš Holomoucký. Základním kamenem pro budování příjemné firemní kultury a efektivně fungujícího týmu DB Schenker je právě aktivní přístup k vyhledávání a oslovování vhodných uchazečů.

Zejména lidé kancelářských profesí hledají nové pracovní příležitosti na internetu, často prostřednictvím sociálních sítí. I z toho důvodu si DB Schenker založil profil na Proudly.cz. Jsou zde k dispozici nejen aktuální nabídky práce, ale především představení firemní kultury a konkrétních lidí, kteří v DB Schenker pracují. Z krátkých videí, článků a fotografií si každý zájemce může vytvořit představu o fungování a uspořádání celé firmy a pracovním prostředí, které na něj potenciálně čeká. „Přes profil na Proudly oslovujeme především mladé vysokoškolsky vzdělané lidi, kteří oceňují osobní přístup a zajímají se o pracovní prostředí a náladu na pracovišti,“ vysvětluje Jitka Moravcová.

Do procesu vyhledávání vhodných kandidátů na volná pracovní místa zapojuje DB Schenker také vlastní zaměstnance, čímž přispívá k hladkému začleňování nových kolegů do pracovních týmů. Ideální nástroj pro oslovení nových zaměstnanců prostřednictvím těch stávajících představuje online platforma Jobote. Ta nabízí možnost vytvoření online i offline náborové kampaně a motivuje stávající zaměstnance, aby o nabízené práci dali vědět svým přátelům, bývalým spolužákům či kolegům z předchozích zaměstnání. „Jobote je u nás populární především díky jednoduchému sdílení nabízených pozic na sociálních sítích. Naše kolegy za tip na vhodného kandidáta finančně odměňujeme. Samotná platforma také disponuje systémem pro přehledné vyhodnocení uchazečů, “ přibližuje Jitka Moravcová.

Logistická společnost DB Schenker je mezi uchazeči populární především díky své atraktivní firemní kultuře a široké možnosti uplatnění. V anketě Zaměstnavatel roku 2016 obsadil DB Schenker v kategorii firem do 5 000 zaměstnanců druhé místo ve Středočeském kraji.

(tj)

spinner