4. května 2017
4. 5. - Dnes objednáte, nejpozději zítra doručíme. Roboti a automatizované balení zásadně mění způsob, kterým DB Schenker organizuje online objednávky pro největší skandinávský e-shop s hračkami a dětským oblečením Lekmer.com. Celkem 65 robotů systému CarryPick dokáže za den zpracovat až 40 tisíc objednávek. Ušetří navíc až 20 procent místa a zvýší produktivitu personálu o 60 procent.
Ve švédském logistickém centru Arlandastad nedaleko Stockholmu to vypadá jako v taneční škole robotů. Na ploše šest tisíc metrů čtverečních se pohybuje 65 robotů, do krychle tvarovaných vozítek, kteří vyzvedávají regály, v nichž je uloženo objednané zboží a převáží ho k jedné ze sedmi pracovních stanic. Zde laserový paprsek pracovníkovi ukáže, které zboží má z regálu odbavit a připravit k odeslání zákazníkovi. Díky tzv. systému CarryPick, který pro Lekmer.com do svého skladu implementoval DB Schenker, udělá hračka dětem radost často ještě v den objednání. Na pracovní stanici, která je určena k zařazování vráceného zboží, běží celý proces jednoduše v obráceném pořadí.
Roboti dokáží manévrovat v mnohem menších prostorech než vysokozdvižné vozíky, takže ušetří až 20 procent prostoru. Navíc ke svému provozu nepotřebují vytápěné a osvětlené prostory, takže stačí topit a svítit jen tam, kde jsou pracovní stanice pro zaměstnance.
Systém CarryPick vyvinutý švýcarskou společností Swisslog neustále zpracovává objednávky zákazníků z e-shopu Lekmer.com. Ty potom převádí na „cestovní pokyny“, podle kterých vysílá roboty pro jednotlivé regály. Robot si cestu k regálu najde díky pravidelné síti QR kódů, kterými je poseta podlaha logistického centra. Díky robotům je hračka ze skladu připravena k vyzvednutí s bleskovou rychlostí. Společnost Lekmer.com distribuuje každoročně kolem jednoho milionu zásilek do Skandinávie a Nizozemska, přičemž všechny jsou vyřizovány právě v Arlandastadu.
„Rychlost je základem e-commerce. S více než 60 roboty a 1 500 pohyblivými regály jsme schopni spravovat přes 30 tisíc různých položek zboží, a to 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Tímto způsobem dokážeme zpracovat až 40 tisíc objednávek denně,“ upřesňuje kapacity Anders Holmberg, manažer pro strategické řízení zodpovědný za CarryPick. Zároveň potvrzuje, že zavedení systému vyžadovalo komplexní testování, nejdříve za použití počítačem simulovaných modelů a následně ve zkušebním provozu.
Logistický obor již o CarryPick projevuje intenzivní zájem. „Poptávky jsme obdrželi velice brzy. Uvědomujeme si, že toto technologické řešení má strategický význam jak pro Skandinávii, tak pro další země,“ potvrzuje Holmberg. Díky „stavebnicovému“ designu se může řešení rozšiřovat tak, aby pokrylo sezónní špičky nebo průběžný růst objemu podnikání zákazníka. Systém používá inteligentní software, který je napojený na vlastní systém skladového managementu DB Schenker. Toto spojení, usnadní instalaci tohoto řešení i v dalších skladech DB Schenker.
(tj)