21. června 2016
21.6. - Společnost DHL spustila dvě soutěže pro inovace a vyzývá vynálezce a vizionáře z celého světa k účasti. Úkolem účastníků je přijít s nápady v oblasti trvale udržitelné logistiky nebo robotiky. Do soutěže se mohou zapojit univerzity, studenti, společnosti i jednotlivci starší 18 let a do 28. září 2016 zaslat písemný dokument a video vysvětlující jejich nápad.
V rámci soutěže „Fair and Responsible Challenge“ by měli vizionáři přijít s návrhem koncepce vytváření trvale udržitelných logistických řešení pro budoucnost. Hledají se původní nápady a praktická řešení týkající se ekologické a environmentální problematiky řešené pomocí nových a inovativních obchodních modelů pro logistiku. Koncepce mohou být napojeny na stávající logistiku a podpořit cyklickou ekonomiku nebo na globální přepravní síť a nabídnout nové možnosti v oblasti fair-trade a fair-production. Jako nápad je možné předložit jak nový produkt, tak službu či koncepci balení. Důležité je, aby jejich výsledkem byl přínos pro společnost, životní prostředí i soukromý sektor.
„Pomocí této soutěže se snažíme vnést podnikavost i do férových a odpovědných přístupů. Podle naší koncepce, by se společnosti měly zaměřovat na vytváření sdílené hodnoty a přetvářet sociální a ekologickou problematiku do trvale udržitelných, spravedlivých a potenciálně ziskových obchodních modelů. Soutěž „Fair and Responsible Challenge“ si klade za cíl najít nové a inovativní nápady, které posunou tuto vizi vpřed,“ uvedl Bill Meahl, Chief Commercial Officer, DHL.
Druhá soutěž nese název „Robotics Challenge“. Jejím cílem je vyvinout prototyp samořízeného doručovacího vozíku, který dokáže doprovázet pracovníka v závěrečné části přepravy přímo příjemci. „Naši kolegové se potýkají s neustále rostoucím počtem balíčků, které je potřeba doručit. Jelikož v současnosti musejí kurýři tyto objemy doručovat a předávat ručně, hledáme koncepce, které pomohou našim zaměstnancům,“ uvedl dále Meahl. Obdržené prototypy musí umět překonat běžné městské i mimoměstské trasy rychlostí chůze a zároveň vézt balíčky.
Po odeslání budou přihlášky posouzeny v předvýběrovém řízení na základě funkčnosti, potenciálu řešit daný problém i předpokládané obchodní realizovatelnosti. Po provedení předběžného výběru se sejde panel logistických expertů, který zvolí tři finalisty každé soutěže a ti pak budou mít možnost prezentovat svůj nápad nebo prototyp před 180 předními odborníky v oboru dodavatelských řetězců na akci DHL Innovation Day dne 17. listopadu.
Vítěz z každé kategorie bude vyhlášen na základě hlasování naživo. Vítězové akce DHL Innovation Challenge s nejvyšším počtem hlasů získají peněžní odměnu z celkově vyhrazených 20 000 EUR a jejich nápad bude vystaven v Centrech pro inovaci DHL v německém Troisdorfu a v Singapuru. Společnost DHL je navíc pozve k diskuzi nad příležitostmi přetvoření jejich nápadu do reálné podoby v rámci společného testování koncepce.
(tj)