​Doručování balíků přímo domů u Čechů stále vede, využívají ho tři čtvrtiny lidí

​Doručování balíků přímo domů u Čechů stále vede, využívají ho tři čtvrtiny lidí

25.6. - Doručování balíků prostřednictvím kurýrů až domů je mezi Čechy dlouhodobě populární. Podle průzkumu společnosti GLS  realizovaného agenturou Ipsos na vzorku 1050 respondentů využívá tuto variantu 74 % lidí. Během posledních pěti let si lidé postupně oblíbili také jiné metody doručování a podle situace využívají, například vyzvednutí zboží přímo v kamenné výdejně e-shopu (37 %) nebo ve výdejních místech přepravců (32 %), které nahrazují dříve oblíbené doručení do práce. Hlavním důvodem je časová nezávislost na kurýrech.

Výsledky průzkumu ukazují, že 74 % respondentů využívá doručování balíků na vybranou adresu, tedy až domů. V malých obcích do 1000 obyvatel se jedná dokonce o čtyři dotazované z pěti (81 % lidí). Oblibu ztrácí doručování do práce, kterého využívá o čtvrtinu méně lidí než před 5 lety (23 %). Češi se totiž naučili využívat doručení do kamenných výdejen e-shopů nebo do výdejních míst jednotlivých dopravců.

„ParcelShopy jsou skvělým doplňkem pružných doručovacích služeb. Kdykoliv v průběhu doručení se můžete rozhodnout a nechat si balík uložit na libovolném ParcelShopu, nebo si jej zvolit již při objednání zboží přímo v nákupním košíku. Jsou rovněž místem, ze kterého lze snadno a efektivně posílat soukromé balíky nebo vyřešit vratky zboží e-shopům.,“ uvedl Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika, a dodal: „GLS ParcelShopy jsou rozmístěny tak, aby pokrývaly všechna sídla nad 5000 obyvatel a byly v rozumné dojezdové vzdálenosti napříč celým Českem.“ K hlavním důvodům, proč lidé preferují výdejní místa, patří časová nezávislost na kurýrovi (43 %), ušetření na přepravném (33 %) a větší pohodlí (15 %).

ParcelShopy zná čtyřikrát více lidí než v roce 2016

Podle průzkumu znalo v roce 2016 pojem ParcelShop pouze 10 % dotázaných, dnes je to již více než polovina (52 %). Vůbec poprvé tak převážil počet těch, kteří tento pojem znají, nad těmi, kterým nic neříká. „Velice nás těší, že se GLS ParcelShopy dostávají do povědomí veřejnosti, byť jsme z počátku měli z tohoto anglicismu obavy. Hlavním důvodem je jejich rychle se zvyšující počet, kterým reagujeme na neustálé navyšování objemu přepravovaných balíků a zvyšující se oblibu výdejních míst mezi Čechy. Ještě loni jsme provozovali okolo 350 ParcelShopů, letos jich je přes 500 a rychle přibývají další,“ uvedl Pavel Včela.

(lan)

Foto: GLS

spinner