​DPD ukončila službu sobotní doručení, Češi ji nevyužívali

​DPD ukončila službu sobotní doručení, Češi ji nevyužívali

4.5. - Společnost DPD nebude od května nabízet doručení v sobotu. Během zkušebního provozu se nepodařilo dosáhnout předpokládaného počtu balíčků, a proto se DPD rozhodlo dále nepokračovat a více se zaměřit na rozvoj svých ostatních úspěšných služeb.

Před uvedením služby na trh si firma nechala zpracovat průzkum, ze kterého vyplynulo, že 70 procent respondentů má o sobotní doručení zájem. Reálně však v rámci této služby bylo přepraveno pouze pět tisíc zásilek za osm měsíců. V aplikaci DPD Kurýr, kde má příjemce možnost volby a změny doručení, šlo o jeden z nejméně používaných požadavků hned po ranním doručení.

„Snažili jsme se našim zákazníkům vyjít vstříc, protože jim dle našich průzkumů u nás sobotní doručení chybělo. Praxe však ukázala opak, a proto jsme tuto službu ke konci dubna ukončili,“ říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ. Podobně situaci se sobotním doručením zásilek vnímají i zákazníci DPD, kteří si tuto službu zajišťují vlastní dopravou. „Na potřeby a přání našich zákazníků budeme samozřejmě pružně reagovat i nadále. Jako jediní na trhu nabízíme od roku 2015 hodinový interval pro doručení, kdy zákazník nemusí zbytečně čekat, a už nyní chystáme nové služby a vylepšení,” doplňuje Malaník.

DPD se chce v tomto roce zaměřit na další inovace a na služby, které zákazníci využívají nejhojněji. V aplikaci DPD Kurýr bylo v minulém roce měsíčně provedeno v průměru více než 40 tisíc změn. Zákazníci nejčastěji měnili datum a čas doručení (v odpoledních hodinách), na druhém místě adresu a hned za ní si nechávali přesměrovat balíček na jedno z odběrných míst Pickup. Těmto jejich preferencím nasvědčuje i dosavadní trend v 2017. 

(tj)

spinner