DSV: Největší flotila elektrických nákladních vozidel v Evropě

DSV: Největší flotila elektrických nákladních vozidel v Evropě

21.11. - Společnost DSV se celosvětově zavázala k dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050, investuje tedy do využití alternativních paliv, jako je HVO (hydrogenovaný rostlinný olej), který snižuje emise CO2 až o 90% v porovnání s obvyklou naftou. Lokálně DSV Česká republika nově zavedla používání tohoto paliva v provozu velkoobjemových nákladních vozidel V rámci globálního úsilí o udržitelnější dopravu získala DSV od společnosti Volvo Trucks dodávku 300 elektrických nákladních vozidel, čímž se její flotila stala jednou z největších elektrických flotil v Evropě.

Společnost DSV se zaměřuje na udržitelnost a přijímá řadu opatření k dosažení svých cílů v oblasti snižování emisí a ekologické dopravy. Její ambicí je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality, přičemž rozhodující kroky jsou investice do nových technologií s využitím alternativních paliv. DSV se tímto způsobem aktivně zapojuje do dekarbonizace logistického průmyslu a spolupracuje se zákazníky na nalezení udržitelných řešení pro jejich dodavatelské řetězce, jak na českém, tak na globálním trhu.

DSV buduje jednu z největších elektrických flotil v Evropě: 300 nákladních vozů od Volvo Trucks a plány na tisíce dalších

Závazek k ekologičtější dopravě celá společnost DSV bere vážné, proto také uzavřela globální dohodu s Volvo Trucks o dodávce 300 elektrických těžkých nákladních vozidel, jedné z největších objednávek elektrických vozidel Volvo. Díky tomu firma vybuduje jednu z největších flotil elektrických nákladních vozidel v Evropě. Společnost také plánuje nasadit dalších 2000 elektrických vozidel do roku 2030, včetně modelu Volvo FH Aero Electric s vylepšenou aerodynamikou. Součástí dohody je také dodávka 500 úsporných vozidel s dieselovými a plynovými motory. Dodávky se uskuteční v letech 2024 až 2026.

Česká pobočka DSV snižuje emise díky HVO: Velkokapacitní soupravy na ekologické palivo a nové čerpací stanice

Alternativní paliva představují jednu z cest, kterou se česká pobočka společnosti DSV vydala. Společnost využívá HVO (hydrogenovaný rostlinný olej), jehož použití napomáhá ke snížení emisí CO2 až o 90 %. Velkokapacitní soupravy s tímto palivem společnost nasadila již od října, konkrétně na 1600 km každý pracovní den. Díky skvělé spolupráci se společností H.A.S. z Frýdku-Místku, která vybudovala novou čerpací stanici včetně možnosti čerpání tohoto ekologického paliva. DSV Road připravuje také další linky k možnosti provozu se sníženými emisemi.

„Rozhodli jsme se jednat. Naše dlouhodobá spolupráce s dopravní společností H.A.S., která provozuje velkokapacitní soupravy, nám umožňuje díky palivu HVO dosáhnout aktuálně nejnižších možných emisí CO2 v silniční nákladní dopravě. I když jsou provozní náklady spojené s HVO výrazně vyšší než u dieselových tahačů, rozhodli jsme se investovat do tohoto řešení s cílem snížit emise CO2,“ uvedl Vlastimil Žák, ředitel tuzemského distribučního systému DSV Road a.s.

Podpora neziskového sektoru také patří k udržitelnému podnikání

DSV Česká republika se snaží přispět k udržitelnosti nejen udržitelnou dopravou, ale také podporou neziskového sektoru. Darovala tedy finanční příspěvek na nový výtah v domově pro seniory Sue Ryder v pražské Michli. Sue Ryder je charitativní organizace, která se zaměřuje na odbornou péči o seniory a osoby s vážnými zdravotními problémy nejen v Česku. Specializuje se na paliativní a dlouhodobou péči s cílem zajistit důstojné stáří a co nejlepší kvalitu života pro klienty, kteří čelí omezením, způsobeným stářím, nemocí nebo úrazy.

„Pomáhat ostatním považujeme za důležité a správné. V domově Sue Ryder dosluhoval starý výtah, který slouží k přepravě seniorů, ale také k rozvozu obědů, přepravě pečovatelů či zvířecích terapeutů. Domovu jsme darovali 50 tisíc korun na výtah a zaměstnanci poté sbírali oblečení a další předměty, které budou prodávány v dobročinných obchůdcích organizace. Mimo jiné se takto snažíme přispívat k recyklaci a upcyklaci předmětů a oblečení, které by jinak neměly využití,“ uvedl Jiří Moravec, ředitel oddělení Sales & Marketing, DSV Air & Sea.

(pav)

Foto: DSV

spinner