​Letiště Praha začne v březnu opravovat okolí hlavní dráhy, omezení bude do srpna

​Letiště Praha začne v březnu opravovat okolí hlavní dráhy, omezení bude do srpna

30.1. - Pražské Letiště Václava Havla začne koncem března opravovat okolí hlavní ranveje, která bude kvůli tomu uzavřena 4,5 měsíce. Stavební a technologické práce budou pokračovat i v roce 2026, a to ve zhruba stejném termínu. O harmonogramu oprav informovalo letiště v tiskové zprávě. V době uzavírky hlavní dráhy bude letecký provoz převeden na vedlejší, která svými příletovými a odletovými směry vede letadla nad hustě osídlenými částmi Prahy a Středočeského kraje.

"S ohledem na to, že tato (vedlejší) dráha není přizpůsobena pro vzlety a přistání za snížené viditelnosti, provádíme opravy v měsících, kdy je na základě dlouhodobých statistik výskyt mlh nejnižší. O této skutečnosti jsme také s předstihem informovali i představitele dotčených lokalit," uvedla za letiště ředitelka komunikace Eva Krejčí. Doplnila, že v době uzavírky hlavní dráhy bude letiště plánovat přílety převážně směrem na Prahu a vzlety směrem na Kladno.

Při údržbě v okolí hlavní ranveje je podle zástupců letiště naplánováno 15 stavebních a technologických projektů, přičemž k těm největším patří opravy nebo výstavba pojezdových drah a rekonstrukce stokového systému. Samotné hlavní dráhy, která byl zrekonstruována v letech 2012 až 2013, se opravy netýkají. Protože jsou ale všechny naplánované stavby v její blízkosti, nelze ranvej využívat pro vzlety a přistání letadel, uvedlo letiště.

Uzavírku hlavní ranveje využije k pracím také Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Podle jeho mluvčího Jana Rýdla zrekonstruuje na přilehlé dálnici D7 lávku, která není veřejně přístupná a je osazena letištní technikou. "Stavební akce bude zahrnovat demolici původního mostního objektu a výstavbu nového, který bude 1,5krát delší, což umožní plánované rozšíření dálnice v těchto místech ze dvou na tři pruhy v každém směru," uvedla k plánům ŘSD mluvčí a doplnila, že s rekonstrukcí by ŘSD chtělo začít koncem března a měla by trvat maximálně 200 dnů.

Krejčí současně připomněla, že do doby výstavby paralelní ranveje k dráze hlavní nemá letiště jinou možnost, než převést veškerý letecký provoz na vedlejší dráhu. Výstavba paralelní dráhy je jeho dlouhodobým projektem. Stavební úřad Středočeského kraje loni obnovil územní řízení, které předchází žádosti o stavební povolení a letiště podle dřívějších informací zatím očekává zahájení stavby po roce 2030.

(čtk)

Ilustrační foto: Letiště Praha

spinner