5. září 2018, Martina Vampulová
5.9. - Balíkový přepravce GLS na konci srpna otevřel nová depa ve středočeském Novém Strašecí a v Boršicích nedaleko Uherského Hradiště. Do těchto regionů, kde kvalitní pokrytí balíkovými službami doposud chybělo, přichází GLS jako první. Celkem GLS v Česku provozuje 22 dep a letos chce navýšit kapacitu sítě o 30 procent.
Po červnovém zprovoznění svého depa v České Lípě posiluje přepravní společnost GLS svou regionální síť otevřením dalších dvou dep, a to v Novém Strašecí nedaleko Rakovníka a v obci Boršice blízko Uherského Hradiště. V těchto regionech dokonce vybudovala depa jako první soukromý přepravce na českém trhu. „Pokrytí balíkovými službami v obou místech zcela chybělo. Depa tak ve svých regionech poskytnou nejen jednodušší doručování i podávání balíkových zásilek, ale zároveň i další pracovní uplatnění pro místní obyvatele. Ti tak v některých případech nebudou muset za prací dojíždět do větších měst,“ uvedl ředitel společnosti GLS Česká republika Pavel Včela.
Obě nová depa vznikla úpravami původních objektů díky investicím jejich majitelů, které probíhaly od letošního jara a jsou součástí pronájmu budov. GLS nově vznikající depa vybavila třídícími a dopravníkovými technologiemi a také počítačovým a zabezpečovacím systémem. „V tuto chvíli provozujeme celkem již 22 dep rozmístěných tak, abychom byli zákazníkům nablízku po celé České republice,“ doplnil Pavel Včela. V obou nových depech dohromady nalezne práci více než 50 lidí, z toho je až 40 pracovních příležitostí určených pro kurýry. Po zahájení svého provozu by depa měla odbavit zhruba tisícovku balíků denně a postupem času jejich množství dále navyšovat.
Rozšiřování stávajících dep
Během letních měsíců GLS navýšila kapacity i svých stávajících dep. Na rostoucí potřeby trhu zareagovala stavebním rozšířením centrálního třídícího centra v Jihlavě a dalšími investicemi do technologických inovací. Rovněž navyšuje i počty ParcelShopů, kterých by do konce roku měly být celkem čtyři stovky. Přepravce také bude nadále pokračovat v rozšiřování a obměně vozového parku tak, aby průměrné stáří vozů využívaných ke kurýrním službám nepřesahovalo tři roky.
(mna)