25. dubna 2017, Martina Vampulová
25.4. - Vychystávání nábytkových dílů je klíčovým úkolem firmy Assmann Büromöbel. Každý den dvě směny až sedmi skladníků vychystají přibližně 4 500 položek, ze kterých jsou poté sestavovány stoly, vybavení skladovacích prostor, dokovací systémy a příčkové systémy, či vybavení recepcí. V průměru se jeden kus kancelářského nábytku od firmy Assmann skládá z deseti dílů, jako jsou dvířka či boční panely.
Proces vychystávání dřevěných nábytkových dílů byl podle vedení firmy náchylný k chybám, které vedly k nákladným zdržením při montáži a nesprávné evidenci skladu. Dalším problémem bylo náročné zaškolování 15 kolegů, kteří pravidelně pomáhali při vychystávání.
Firma Assmann proto hledala nový systém vychystávání objednávek, který by dokázal rychle a bezchybně provést nové pracovníky procesem vychystávání objednávek. Primárním cílem bylo zvýšit efektivitu a výkon. „Bylo nám jasné, že pro dosažení těchto cílů se nejlépe hodí hlasové vychystávání,“ vysvětlil Uwe Bahr, Information Technology and Organisation Development Manager ve firmě Assmann Burömöbel.
Po analýze různých dodavatelů bylo zvoleno řešení ZetesMedea Voice založené na technologii MCL Voice. „Od začátku jsme se mohli spolehnout na odborné zkušenosti společnosti Zetes,“ uvedl König-Slickers, který odpovídal za zavedení řešení Pick by Voice jako projektový manažer.
„ZetesMedea Voice je řešení s rychlou implementací, je intuitivní a nezávisí na vyškolení osoby operátora. Není nutné vytvářet individuální hlasové profily pro každého pracovníka, což zkracuje dobu zaškolení,“ popsala výhody König-Slickers. Další výhodou tohoto řešení je snadná integrace se systémem řízení výroby ‘Profile Systems’ firmy Assmann. Kromě software, firma Assmann investovala do sedmi terminálů Zebra WT4100 a 15 náhlavních souprav tak, aby každý pracovník měl svoji osobní sadu.
Společnost Zetes optimalizovala klíčové procesy, které vedly ke zvýšení efektivity a snížení stavu zásob. Zjednodušení a vylepšení návaznosti procesů vychystávání a sestavování umožnily firmě Assmann připravovat objednávky až v samotný v den montáže. Zvýšil se výkon při zpracování zakázek, takže bylo možné podstatně snížit úroveň zásob.
Pracovníci skladu mají v současné době při vychystávání volné ruce. „Náš výkon vychystávání se zvýšil přibližně o 20 procent z předchozích 120 vychystaných objednávek za hodinu na nynějších 143 objednávek za hodinu. Současně jsme úplně odstranili chybovost. Díky řízení v reálném čase je vychystání nesprávných nábytkových dílů prakticky vyloučené,“ uvedl Uwe Bahr.
Od zavedení nového systému přináší ZetesMedea Voice každým dnem významné přínosy. Pomohlo zajistit návratnost investice v relativně krátké době. Jako další krok chce firma Assmann Büromöbel implementovat hlasové řešení ZetesMedea pro vychystávání malých dílů, jako jsou například panty a madla, které si nyní vychystává každý montážní technik sám během výroby. „Řešení Pick by Voice je integrální součástí výroby v našem závodu a splňuje náš cíl průběžného rozvoje,“ uzavřel Uwe Bahr.
(mna)