​Linde MH vyrobil jubilejní světově nejúspěšnější vysokozdvižný vozík

​Linde MH vyrobil jubilejní světově nejúspěšnější vysokozdvižný vozík

1.12. - Elektrický vysokozdvižný vozík Linde řady 386 se stal nejvíce vyráběným vysokozdvižným vozíkem svého druhu na světě. Montážní linku opustil jubilejní vozík s pořadovým číslem 111 111. Důvody tohoto úspěchu jsou dva: bezkonkurenční všestrannost vozíků a legendární spolehlivost.

Když byla v roce 2006 zahájena ve společnosti Linde Material Handling výroba prvních elektrických vysokozdvižných vozíků E12-20 řady 386, poptávka byla už od počátku enormní. Díky naklápěcím válcům sloupu nad hlavou řidiče, odpružení podvozku a zdvihovému stožáru, ale i pro svou komplexní ergonomickou koncepci překonala tato řada dokonce i úspěšnost předchozích modelů řady 335. V minulých desetiletích si společnost vybudovala jméno zvláště v oblasti vozíků se spalovacím motorem – hydrostatika je hluboce zakořeněna v DNA společnosti Linde MH.

Přesto se objevily první náznaky změn. „Naši zákazníci jednoznačně žádali o produkt z řady elektrických vozíků ,E‘ od společnosti Linde MH, který bude podávat podobný výkon jako produkt z řady motorových vozíků ,H‘, ale bude bez emisí,“ vysvětluje vývojář Wolfgang Hock, který v té době výrazně přispěl k zahájení produkce. „Skutečnost, že tyto vozíky mají po jedenáct let strmou prodejní křivku, dokazuje, že náš koncept byl a nadále je správný,“ dodává.

Řada 386 disponuje některými přednostmi, které zajišťují její vysoký výkon. Například dvoumotorovým pohonem předních kol, který poskytuje vynikající trakci ve stoupání, či kombi řídicí nápravou u čtyřkolové verze, jež dovoluje otáčení téměř v konturách vozíku. Další výhodou je odizolovaná kabina, která z velké části zabraňuje přenosu vibrací na řidiče, nebo vestavěná nabíječka pro velmi snadné dobíjení baterie. Od roku 2016 je dodávána i verze využívající lithium-iontové trakční baterie.

A to vše je doplněno řadou bezpečnostních prvků a bezkonkurenční možností výběru až ze 30 modelů. To znamená, že takovýto vysokozdvižný vozík může být používán takřka kdekoli – ať už se jedná o dopravní a logistický sektor, automotive a strojírenství, nebo zpracovatelský průmysl. Řada 386 z výrobního závodu Aschaffenburg se proto používá po celém světě. Nejvíce fascinující je, že kromě běžné údržby o tomto vysokozdvižném vozíku po servisní stránce v provozu prakticky neuslyšíte. „Můžete se na ně opravdu spolehnout,“ souhlasí zákazníci.

Jubileum ve výrobním závodě v Aschaffenburgu oslavovali nejen pracovníci na montážní lince. Gratulovali také zaměstnanci, kteří byli u zahájení výroby této řady, vyjádřili své gratulace, včetně Alexandera Herbericha, který jako odpovědný předák dohlížel na počátek výroby. „Především jsme se museli s tímto zcela novým typem vozíků seznámit. Výrobní postupy se naprosto lišily od ostatních produktových řad. Dnes už si však tykáme s každým šroubkem,“ dodal Alexander Herberich.

(tj)

spinner