Průzkum DPD: na internetu nejvíce nakupují mladí

Průzkum DPD: na internetu nejvíce nakupují mladí

14.6. - V Evropě nakupují online nejvíce mladí včetně Čechů. Vyplývá to z průzkumu přepravní společnosti DPD, ve kterém si nechala vyhodnotit nákupní chování evropských spotřebitelů za rok 2017. Mezi mladé od 18 do 34 let v Česku spadá i polovina těch nejaktivnějších online zákazníků.

Na e-shopech většinou nakupují módu. Loni si ji objednalo 57 procent z nich. Své evropské vrstevníky tak překonali o tři procenta. Oproti zbytku české populace také častěji nakupují na zahraničních e-shopech. Ze zahraničí generaci mezi 18 a 34 lety putovalo 14,5 procenta zboží. V naprosté většině případů šlo o produkty, které se v tuzemsku obtížně shánějí. Jako důvod nákupu na zahraničních e-shopech to označilo 70 procent respondentů mezi 18 a 34 lety. V nakupování na zahraničních e-shopech nicméně zaostávají za Evropany stejné věkové kategorie (22,1 %) i celkové evropské populace (19,2 %).

„Ukázalo se, že zejména v nakupování na zahraničních e-shopech Češi představují jak pro obchodníky, tak pro přepravní společnosti velký tržní potenciál. Z průzkumu vyšlo najevo, že e-commerce podporuje širší nabídka dopravních služeb, jako je doručení zboží v určitý čas anebo na určité místo. Právě generace od 18 do 34 let speciální služby ráda využívá. V DPD jim budeme vycházet i nadále vstříc a snažit se, aby právě skvělá přeprava motivovala k online nakupování i zbytek populace,” řekl generální ředitel DPD CZ Miloš Malaník.

Lidé mezi 18 a 34 lety k online nakupování používali nejčastěji přenosné počítače a chytré mobilní telefony. Nákup pomocí laptopů v roce uskutečnilo 80 procent z nich, prostřednictvím smartphonů pak nakupovalo 53 procent. Pokud zahrneme i tablety a stolní počítače, mladí k nakupování na e-shopech využívají bezmála dvě zařízení (1,9).

(mna)

Foto: DPD

spinner