3. září 2020, lan
3.9. – Krize způsobená pandemií onemocnění covid-19 přinesla nepřetržitý růst obratů internetových obchodů. Zákazníci objednávají mnohem častěji zboží každodenní potřeby, jakým jsou potraviny, léky a drogerie. Tento trend nutí obchodníky na celém světě hledat nová řešení. Celkově se sice počet objednávek zvýšil, velikost zásilek se však zmenšila. Díky novému a rozmanitějšímu sortimentu produktů navíc roste počet skladovaných položek, jimiž musí obchodník disponovat. Koncoví zákazníci očekávají rychlé dodání zboží, nejlépe v den objednávky, a to s vysokou transparentností a sledovatelností.
Společnost DHL Supply Chain, součást koncernu Deutsche Post DHL Group, vychází vstříc potřebám internetových obchodů a stále častěji využívá moderní informační technologie, především inteligentní prediktivní a analytické nástroje. Tím například zjednodušuje skladování zboží a urychluje vyřizování internetových objednávek pro velké online prodejce.
„Krize způsobená pandemií onemocnění covid-19 ukázala, že nepředvídatelné výkyvy objemu prodeje jednotlivých produktů mohou enormně zatěžovat dodavatelské řetězce. Nejasné informace o skladových zásobách nebo chybné údaje o dostupnosti způsobují problémy a v důsledku toho dochází k pozdnímu dodání zboží koncovým zákazníkům,“ uvedl Markus Voss, ředitel IT a provozní ředitel společnosti DHL Supply Chain. „Společně s našimi klienty, provozovateli internetových obchodů a maloobchodními společnostmi, pracujeme na algoritmech a nástrojích s větší odolností vůči stresovým situacím a vyšší spolehlivostí, abychom dokázali lépe předpovídat výkyvy poptávky, optimalizovat využívání pracovních sil, a přitom urychlovat toky zboží skladem a zkracovat objednací cykly,“ dodal.
„Náš analytický nástroj IDEA je jednou z mnoha našich odpovědí na aktuální výzvy v e-commerce,“ řekl Dietmar Steins, výkonný viceprezident divize Solutions Design ve společnosti DHL Supply Chain. „Tato ‚umělá inteligence‘ pomáhá svým algoritmem optimalizovat trasy při vychystávání zboží ve skladě. Objednávky jsou navíc logicky spojovány, což rovněž optimalizuje jejich vyřizování zaměstnanci. Integrovaným, inteligentním plánováním úkolů se navíc optimálně rozděluje práce mezi zaměstnance ve skladě a také se usnadňuje prioritní vyřizování urgentních objednávek. Praktické přínosy softwaru IDEA umocňuje jeho schopnost snižovat chybovost a zkracovat dobu zaškolování zaměstnanců,“ dodal.
Algoritmus IDEA dokáže výrazně vylepšovat procesy vychystávání zboží ve skladech provozovaných společností DHL. Související náklady jsou relativně nízké, protože software vyvinutý společností DHL je kompatibilní s většinou tradičních systémů pro řízení skladu a lze ho snadno začlenit do existující infrastruktury IT. V rámci prvních komerčních aplikací zkrátilo toto řešení vzdálenosti překonávané zaměstnanci ve skladu až o 50 % a zvýšilo produktivitu jednotlivých provozoven DHL až o 30 %.
Společnost DHL Supply Chain vyvinula a koncipovala softwarové řešení IDEA specificky pro jeho využití ve skladech, které vyřizují objednávky internetových obchodů. Specialista na smluvní logistiku využil v tomto procesu vlastní tým složený z 350 vývojářů, inženýrů a návrhářů řešení, kteří pro zákazníky pracují na vývoji a optimalizaci procesů ve skladové logistice.
(lan)
Foto: DHL