Zeptali jsme se

Zeptali jsme se

Petra Michálka, jednatele společnosti Ewals Cargo Care, spol. s r. o.

Jak se vypořádáváte s rostoucí cenou nafty a co by podle vás nyní měl dělat stát?

Rychle rostoucí cena nafty klade zvýšené nároky na cash-flow. Máme sice s našimi zákazniky uzavřené tzv. diesel-doložky, podle kterých se cena nafty měsíčně nebo kvartálně vyrovnává, ale při současném tempu a frekvenci růstu ceny nafty musíme jako dopravce platit mnohem dříve, než vyrovnání od zákazníků dostaneme.

Mnoho našich zákazníků však tuto výjimečnou situaci pochopilo a k vyrovnání rozdílu v cenách nafty dochází v týdenním rytmu. Stát by měl dbát na to, aby podmínky v Česku byly srovnatelné s okolními státy, kde například Maďarsko stanovilo maximální cenu nafty.

Kladete velký důraz na udržitelnost a mimo jiné, provozujete i vozidlo na LNG. Evropská komise však plyn nepokládá za zelené palivo a navíc, nyní ho začíná být nedostatek a roste jeho cena. Jakou podle vás tato vozidla mají do budoucna perspektivu?

Za skutečně zelené LNG palivo se dá považovat bio LNG, který však není v kontinentální Evropě běžně dostupný.

Až do nedávného skoku ceny nafty byl LNG podstatně dražší než nafta a provoz LNG tahačů byl ekonomicky méně výhodný než klasických naftových tahačů. Můj osobní názor je, že tato vozidla nemají velkou perspektivu, pokud provoz nechcete dotovat.

Musí se i vaše společnost vypořádávat s nedostatkem řidičů, případně skladníků ve vašich areálech?

Ano, a to dlouhodobě.

(lan)

Foto: Ewals Cargo Care

spinner