IVECO BUS: Italská Trotta si vybrala 12 vozů Evadys a 19 vozů Dauly CNG Mobi pro školní a turistickou dopravu

IVECO BUS: Italská Trotta si vybrala 12 vozů Evadys a 19 vozů Dauly CNG Mobi pro školní a turistickou dopravu

31.7. - IVECO BUS dodal 12 autobusů Evadys a 19 školních minibusů Daily Mobi (model 70C18) společnosti Trotta, která se zabývá místní veřejnou, školní a turistickou dopravou; tedy činnostmi, při kterých budou vozidla této značky využívána. Slavnostního předání prvních kusů se zúčastnili majitelé Mauro, Livio a Giorgio Trotta společně s Mariem Artusim, prezidentem společnosti Romana Diesel, a Guidem Uccim, vedoucím italského trhu minibusů a autobusů IVECO BUS.

Dvanáct vozů Evadys bude nasazeno do provozu v regionu Trentino pro přepravu osob do lyžařských středisek a v létě budou využívány pro turistické služby v Římě. Mají různou délku, čtyři jsou dlouhé 13 metrů a osm je dvanáctimetrových.

Součástí výbavy jsou dva 19palcové monitory, zásuvky pro USB a kamera uprostřed. Osm dvanáctimetrových autobusů je vybaveno 53 polohovatelnými sedadly a nastavitelnými opěrkami nohou. Dveře umístěné za převýšením umožňují optimalizovat zavazadlový prostor o objemu 8,6 metrů krchlových, který po připočtení kapacity vnitřních zavazadlových prostor o objemu 1,6 metrů krchlových, dosahuje celkové velikosti 10,2 mmetrů krychlových. Čtyři 13metrové vozy mají 59 míst k sezení stejně jako 12metrové vozy. V tomto případě dosahuje celkový objem zavazadlového prostoru s připočtením kapacity vnitřních zavazadlových prostor celkové kapacity až 12,3 metrů krchlových.

Vozidla jsou vybavena motorem HI-SCR Cursor 9 o výkonu 400 k bez rekuperace. Systém bez EGR neovlivňuje spalovací proces: motor využívá pouze čistý čerstvý vzduch, který se nemísí s horkými recirkulovanými výfukovými plyny. Systém HI-SCR navíc ani nemusí vstřikovat palivo do výfuku, aby se regeneroval filtr pevných částic, čímž se zamezí vysoké teplotě výfukových plynů, sníží se spotřeba, tepelné namáhání a složitost systému. Převodovka je dvanáctistupňová automatizovaná s ACC, což kromě nastavení rychlosti umožňuje i udržování odstupu od vpředu jedoucího vozidla.

Devatenáct školních minibusů Daily CNG Mobi bude sloužit pro školní dopravu v Římě. Mají karoserii na podvozku 70C14 a jsou vybaveny superekologickým třílitrovým motorem na metan CNG o výkonu 136 k. Vozidla pojmou 45 žáků základních a středních škol s hosteskou a řidičem. Palubní systémy patří k nejmodernějším a jsou propojeny s pozemním operačním centrem, které umožňuje kontrolu a správu všech údajů o poloze a chování vozidel a o toku cestujících. Vozidla byla navíc sanitována fotokatalytickým systémem PURETI, který zaručuje reaktivaci sanitace působením slunečního a umělého světla po dobu nejméně dvou let.

Při příležitosti první dodávky vozidel Mauro Trotta, majitel stejnojmenné společnosti, řekl: "Vybrali jsme si IVECO BUS pro kvalitu a spolehlivost jejich výrobků a služeb a také proto, že máme k dispozici strukturu Romana Diesel, která nás provází od počátku naší historie a zaručuje nám 360° partnerství, které dalece přesahuje dodávky vozidel."

Všechny školní autobusy zakoupila společnost Trotta jako vítěz části výběrového řízení Roma Capitale, které oceňovalo zejména nasazení vozidel s nízkým dopadem na životní prostředí.

Trotta je mnohogenerační společnost s dlouhou historií působení v oblasti osobní dopravy. Je prvořadým zákazníkem Romana Diesel a IVECO BUS se silnými kořeny v odvětví cestovního ruchu. V posledním desetiletí zahájili bratři Mauro, Pino a Livio ambiciózní program rozšiřování a diverzifikace vozového parku a nabízených služeb a stali se jednou z referencí pro TPL a vnitrostátní školní dopravu.

(pav)

Foto: IVECO BUS

spinner