​Plzeň nakoupí až 15 nových velkokapacitních autobusů od SOR Libchavy

​Plzeň nakoupí až 15 nových velkokapacitních autobusů od SOR Libchavy

27.1. - Plzeň nakoupí až 15 nových velkokapacitních autobusů od českého výrobce SOR Libchavy. Podmínkou kontraktu bylo to, že firma předvede funkční vůz, což se stalo ve vozovně na Karlově, podpisu smlouvy už nic nebrání, řekl mluvčí Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) René Vávro. Cena za jeden vůz je 9,8 milionu Kč. První tři začnou vozit cestující už letos, pět příští rok a na zbylých sedm může dopravní podnik uplatnit opci v následujících letech.

"Nízkopodlažní autobusy s kapacitou až 141 osob pohání výkonný dieselový motor plnící nejpřísnější emisní limity. Komfort pro cestující zajistí celovozová klimatizace, plošina pro vozíčkáře, druhé předsuvné dveře, které zajišťují prostorný interiér a širokoúhlé infopanely v interiéru," řekl mluvčí. Součástí je kamerový systém a automatické počítání cestujících.

"Novinkou pro ještě příjemnější cestování bude ambientní osvětlení interiéru vozů, které snižuje zátěž pro oči a vytváří lepší atmosféru," řekl generální ředitel PMDP Jiří Ptáček. Starší vozy se podle něj postupně vyřadí nebo ponechají jako záloha pro výluky.

"Vozový park plzeňských dopravních podniků je ve skvělém stavu," řekl primátor Roman Zarzycký , dřívější předseda představenstva PMDP. Podle náměstka primátora Aleše Tolara je dlouhodobým zájmem města, aby co nejvíce lidí využívalo veřejnou dopravu místo individuální automobilové. "Díky moderním vozům a vysokému komfortu je na špičkové úrovni," řekl.

Městská firma PMDP provozuje přes 300 tramvají, trolejbusů a autobusů, z 98 procent nízkopodlažních. Obsluhuje 48 linek o celkové délce 587 km. Elektrických vozů - tramvají a trolejbusů - už má město dvě třetiny.

Loni nakoupily PMDP šest velkokapacitních polských autobusů Solaris Urbino 18 New celkem za 50 milionů Kč. Do pravidelného provozu vyjely v červenci. Počet klimatizovaných autobusů tak v Plzni vzrostl na 54. Od konce loňského roku testují PMDP v běžném provozu na nejvytíženějších a nejdelších linkách 24 a 30 osmnáctimetrový kloubový elektrobus Mercedes-Benz eCitaro G. Kompletní karosérie se vyrábí v Holýšově u Plzně, kde je závod evropské sítě Daimler Buses z koncernu Daimler Truck.

(čtk)

Foto: PMDP 

spinner