Vnitrozemská plavba

České loděnice se spojí s Nova Shipbuilding z Mělníka

Děčínské doky České loděnice se během jara spojí s mělnickými Nova Shipbuilding a vytvoří jednu společnost s až 200 zaměstnanci. Mělnické doky patří nizozemskému koncernu VeKa, který s Českými loděnicemi na začátku letošního roku vytvořil společný podnik. Sídlo nové společnosti bude v Děčíně, uvedl minulý týden předseda představenstva Petr Duda.

České loděnice se loni v létě potýkaly s existenčními problémy a propustily prakticky všech svých přibližně 180 zaměstnanců. Nyní však opět začaly s opravami lodí. „I s Mělníkem máme zatím zhruba 35 lidí a bude to růst, ale nepředpokládáme, že bychom někdy měli mít přes 200 zaměstnanců,“ řekl Petr Duda.

Nové ředitelství v Děčíně

Sloučením vznikne společnost se čtyřmi doky, z nichž jeden – v Ústí nad Labem – si najala česko-ruská společnost Barkmet. Nové ředitelství bude v Děčíně a mělo by začít pracovat během dvou týdnů.

Letos chtějí loděnice postavit čtyři lodě. Jednu mají rozestavěnou v Mělníku a během roku hodlají začít stavět dva stodesetimetrové tankery. V Děčíně by navíc společnost ráda postavila i osobní loď. Novinkou by mělo být kompletní dokončování lodí, protože v posledních letech stavěly v podstatě jen holé trupy, které se podílejí na výsledné ceně jen asi 30 procenty. „Objednané jsou plně vybavené lodě, takže se o to budeme snažit,“ řekl k tomu zástupce nizozemské společnosti Jan Schöning.

Tržby by mohly dosáhnout až 20 milionů €

Jeden plně vybavený tanker podobných rozměrů se v současnosti prodává za šest až sedm milionů €; kdyby se je tedy podařilo prodat, tržby nově vzniklé společnosti by se mohly pohybovat okolo 20 milionů € (asi 490 milionů Kč). Podle Jana Schöninga však firma pracuje se „střídmějšími odhady“.

(čtk)

spinner