20. května 2004
Sächsische Hafen- und Verkehrsverein e. V. (SHV), společnost Sächsische Binnenhäfen Oberelbe GmbH Dresden a její dceřiná společnost Česko-saské přístavy uspořádaly na počátku května v Děčíně workshop s mottem Česká republiko, vítej v Evropské unii. Akci v rámci Evropského týdne 2004 podpořila německá spolková země Sasko a zúčastnilo se jí více než sto zástupců státní správy a podnikatelské sféry z ČR i Německa.
Workshop poskytl příležitost k výměně názorů na labskou plavbu mezi komunálními politiky a podnikateli. Účastníky workshopu uvítal předseda představenstva SHV a ředitel Sächsische Hafen- und Verkehrsve-rein kapitán Detlef Bütow a seznámil je s hlavním tématem zasedání – rozvojem trimodálních, neutrálních a volně přístupných překladišť v severních Čechách jako podmínky úspěšné česko-německé přeshraniční spolupráce.
Další řečníci, jako například první zástupce hejtmana Ústeckého kraje Jaroslav Foldyna či Erich Staake, prezident Spolkového svazu veřejných vnitrozemských přístavů a viceprezident Evropského svazu vnitrozemských přístavů, nebo sekretář pro IV. panevropský dopravní koridor Herwig Nowak, upozorňovali především na to, že očekávaný značný nárůst objemu přeprav zboží ve směru IV. panevropského koridoru nebude mít vážný dopad na životní prostředí pouze tehdy, pokud se podstatná část nových přeprav bude uskutečňovat po Labi. Za podmínku pro převádění dopravy na Labe označili zlepšení plavební cesty, které by měla zajistit výstavba dvou plavebních stupňů v Malém Březnu a Prostředním Žlebu.
Generální ředitel Škoda Tatra Forwarding Jaroslav Tvrdý a ředitel ITL Železniční společnosti Praha Jan Nebeský zdůraznili, že plavba po Labi bude moci dobře fungovat pouze za podmínky celoroční splavnosti a výkonných překladišť.
(jet)