1. listopadu 2007
K plánu rozvoje německé nákladní dopravy a logistiky, který nyní zpracovává německá spolková vláda, se ve společném stanovisku vyjádřili i reprezentanti hlavních německých hospodářských, dopravních a zájmových svazů. Svazy AMÖ, BDI, BGL, BWVL, DIHK, DSLV a Pro Mobilität v dosud zveřejněných dokumentech nejvíce postrádají důraz na harmonizaci konkurenčního prostředí v evropské silniční nákladní dopravě.
V tzv. masterplanu ovšem postrádají i dostatečný důraz na výstavbu nové infrastruktury, urychlení projektů nových tahů, zkvalitnění správy dálnic (součinnost mezi spolkovými a zemskými institucemi), podporu kombinované dopravy, budování nových parkovacích míst pro kamiony a větší aktivitu při prezentaci Německa jako ideálního logistického trhu.
Představitelé svazů zdůraznili, že i přes určitý pokrok jsou investice do infrastruktury nedostatečné, především se nedaří vyřešit problematická místa, což v důsledku snižuje výkonnost celé sítě. Vyzvaly spolkovou vládu, aby urychleně navýšila prostředky na urgentní projekty. Modernizovaná správa dálničních tahů by měla lépe dělit kompetence mezi spolkovou vládu a jednotlivé spolkové země. Svazy doporučují, aby jednotlivé spolkové země odpovídaly za rychlostní silnice regionálního významu, zatímco spolková vláda by měla pečovat o komunikace celostátního a mezinárodního významu.
V otázce zlepšení podmínek pro volnou soutěž německá vláda podle spolupracujících svazů v uplynulých letech neučinila žádný markantní pokrok. Kritika svazů směřuje i na stále přísnější ekologické předpisy, které zvyšují náklady silniční dopravy bez zjevného účinku na zlepšení kvality ovzduší nebo na snížení hlukové zátěže.
n